Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Známe osobnosti alebo influencerov sledujú u nás cez sociálne siete dve tretiny používajúcich internet

Správy Sita
SK
EN
Poslať

17.7.2022 (Webnoviny.sk) - Známe osobnosti alebo influencerov sledujú cez sociálne siete dve tretiny Slovákov a Sloveniek používajúcich internet. Najčastejšie na to využívajú Facebook.

image

Robí tak 49 percent z nich, hoci medziročne ich počet poklesol o 6 percent. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia.
Prieskum realizovala na vzorke 500 respondentov starších ako 15 rokov, z internetovej populácie Slovenského národného panela, a to formou online zberu.

Sociálne siete

Druhou najpoužívanejšou sociálnou sieťou je Instagram, ktorý využíva 38 percent a tretí je YouTube s 34 percentami používajúcich, ktorí niekoho sledujú.
Minulý rok bol YouTube používanejší než Instagram. Mierne vzrástol počet používateľov, ktorí na sledovanie influencerov používajú TikTok. V tomto prípade sú to ale najmä mladší užívatelia, vo veku do 24 rokov.
Podobná situácia je medzi užívateľmi YouTubu, Instagramu a Twitteru, kde známe osobnosti najčastejšie sledujú práve mladí ľudia vo veku od 15 do 24 rokov. Osem percent používateľov požíva na sledovanie influencerov Pinterest a päť percent Twitter.
Ich podiel sa medziročne nezmenil. Žiadne známe osobnosti na sociálnych sieťach nesleduje 30 percent používateľov sociálnych sietí a platí, že čím je vyššia veková skupina, tým je vyšší podiel nesledujúcich v nej.

Zaujímavé témy

Medzi dôvodmi, ktoré vedú ľudí k sledovaniu nejakej známej osobnosti, prevažuje to, že sa daná osobnosť vyjadruje k zaujímavým témam. Je to dôvod pre 45 percent slovenských používateľov sociálnych sietí.
Ďalších 40 percent sleduje influencerov zo zvedavosti a 38 percent k tomu vedú inšpiratívne príspevky. Inšpiratívne príspevky častejšie uvádzali ženy – 45 percent – než muži, z ktorých to uviedlo 29 percent.
Ďalšími dôvodmi k sledovaniu, ktoré respondenti uvádzali, boli fotografie, ktoré osobnosti zdieľajú – 35 percent respondentov – a pre 22 percent to boli zľavy a ponuky na produkty, ktoré osobnosť propagovala. Posledný dôvod opäť častejšie uvádzali ženy než muži.

Neúprimnosť a silenosť

To, čo sledovateľom na príspevkoch najväčšmi prekáža, je neúprimnosť a silenosť príspevkov. Uviedlo to 46 percent respondentov. Prehnane retušované a upravované fotky odrádzajú 35 percent respondentov.
Rovnakému počtu prekáža, ak fotografia nezobrazuje reálny život. Tiež 35 percent zúčastnených v prieskume nemá rado priveľa za sebou nasledujúcich sponzorovaných príspevkov.
Respondentom prekáža aj neoznačovanie reklám – 30 percentám – a príliš dlhé príspevky. Nasleduje príliš vysoká frekvencia príspevkov za sebou a to, že sa propagovaný výrobok podľa sledovateľa nehodí k životnému štýlu osobnosti.

Viac k témam: influenceri, Internet, Pinterest, Prieskum, Sociálne siete
Zdroj: Webnoviny.sk - Známe osobnosti alebo influencerov sledujú u nás cez sociálne siete dve tretiny používajúcich internet © SITA Všetky práva vyhradené.

© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.

logo
Prečítajte si tiež:
7.10.2022 Naďa Černá

Čo nám na jesenné večery pripravili streamovacie spoločnosti Netflix a HBO Max?

Prichádzajúca jeseň a chladnejšie počasie spôsobujú, že vonku na vzduchu budeme tráviť čoraz menej času a čoraz viac ho venujeme ...

1.10.2022 Roland Régely

Kam na dovolenku počas zimy? Tipy na najzaujímavejšie destinácie – 3. diel

Zimná exotika je po dvoch rokoch pandémie koronavírusu naplno späť. Podporuje ju neutíchajúci záujem ľudí o dovolenky, ale aj čoraz ...

22.9.2022 Redakcia FinReport

Meta na Instagrame spustí nové bezpečnostné funkcie pre rodičov a tínedžerov. Dočkáme sa aj na Slovensku

Aj slovenskí rodičia a ich potomkovia sa do konca tohto roka na Instagrame a vo všetkých Meta Quest headsetoch dočkajú nových funkcií, ktoré ...

22.9.2022 Magdaléna Švančarková

Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor

Marketingové volania budú mať po novom predvoľbu (0)888. Rozhodol o tom Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií, pričom túto ...

21.9.2022 Roland Régely

Ceny leteniek na jeseň klesnú až o štvrtinu, aby vzápätí mohli dramaticky zdražieť

Tradičný pokles cien leteniek po letnej sezóne je tento rok vyšší, ako býval v predchádzajúcich rokoch. Dôvodom je výrazne vyššia cena ...

17.9.2022 Roland Régely

Kam na dovolenku počas jesene? Tipy na najzaujímavejšie európske destinácie – 2. diel

Leto 2022 je už síce za nami, no dobrou správou pre mnohých cestovateľov je, že v Európe sa ešte stále nachádzajú destinácie, kde si ho ...

14.9.2022 Redakcia FinReport

Meta začala testovať nové formy komunikácie v aplikácii Messenger

Spoločnosť Meta začala medzi používateľmi testovať možnosť vytvárania komunitných četov v aplikácii Messenger. Nová funkcia umožní ...

14.9.2022 Naďa Černá

Vo štvrtok 15. septembra slávime sviatok Sedembolestnej Panny Márie. Ktoré obchody budú otvorené?

Sviatok Sedembolestnej Panny Márie, ktorý oslavujeme 15. septembra, je skvelým dňom na oddych a načerpanie novej energie. Sviatok si môžete ...

12.9.2022 Redakcia FinReport

Lietame o štvrtinu častejšie ako vlani, ale stále menej často ako pred pandémiou

Počet komerčných letov v Európskej únii sa v auguste tohto roku medziročne zvýšil až o 25 %. Stále je to však menej, ako štatisti z ...

12.9.2022 Redakcia FinReport

Výpadok domácich turistov počas leta na Slovensku zachraňoval zvýšený počet zahraničných návštevníkov

Ubytovacie zariadenia cestovného ruchu na Slovensku navštívilo v júli tohto roka 609-tisíc hostí. Medziročne dosiahla návštevnosť počas ...

10.9.2022 Roland Régely

Kam na dovolenku počas jesene? Tipy na najzaujímavejšie európske destinácie – 1. diel

Leto 2022 síce odštartovalo letiskovými štrajkmi a s nimi súvisiacimi problémami, no po prvýkrát od začiatku pandémie koronavírusu ...

3.9.2022 Redakcia FinReport

Najviac zmrzliny sa vyrába v Nemecku, najviac jej vyvážajú Francúzi a najlepšia je...

Leto sa síce pomaly končí, no letná delikatesa v podobe zmrzliny je stále žiadaná. Vedeli ste, že ľadová pochúťka je pre niektoré ...

Aplikácia

  1. 1.
    V prvom pilieri nastali zmeny, novinkou je rodičovský bonus a dôchodkový automat
  2. 2.
    Rodičovský príspevok sa od začiatku roku 2023 opäť zvyšuje
  3. 3.
    Vláda schválila vyplatenie 14. dôchodkov, na ktoré v novembri pôjde 207 miliónov eur
  4. 4.
    Energetická kríza: Čo je potrebné urobiť na jej elimináciu
  5. 5.
    Čo nám na jesenné večery pripravili streamovacie spoločnosti Netflix a HBO Max?