BRATISLAVA 18. februára (WebNoviny.sk) - Uvoľnenie dlhovej brzdy za účelom výstavby diaľnic a rýchlostných ciest neznamená, že zdlžime štát. V diskusnej relácii O 5 minút 12 to dnes povedal minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd). „My nie sme schopní minúť až toľko peňazí o koľkých sa rozpráva v dlhovej brzde. Ja ich potrebujem mať zabezpečené, lebo zákon hovorí, že nemôžete súťažiť do tej doby, pokiaľ nemáte finančné krytie. Takže to je zákonom dané," uviedol.
Peniaze sa nájdu v rozpočte
Ako ďalej povedal, nepredpokladá, že za budúcich 10 až 15 rokov je štát schopný pri pripravenosti všetkých úsekov diaľnic minúť viac ako 1,5 až dve miliardy eur. „Teraz nech zvážia ekonómovia a bankári, či je to veľa pre dlhovú brzdu alebo málo pre dlhovú brzdu," povedal minister. Financie na dopravnú infraštruktúru sa však podľa neho dajú nájsť aj v rozpočte.
Odporúčame:Výstavba úsekov D4 a R7 sa môže podľa Érseka oneskoriť, meškajú prípravy a realizácie prác
„Premiér na poslednej vláde povedal, že chce mať odpočet všetkých rezortov ako čerpajú európske fondy a koľko budú ešte do konca tohto obdobia potrebovať. A keď ostanú peniaze a predpokladám, že ostanú, tak ich presunie na dopravu," povedal minister s tým, že rezort dopravy patrí medzi najlepších čerpateľov a má momentálne všetky fondy vyčerpané. „Budú hotové projekty na 187 miliónov eur na cesty I. triedy," zdôraznil.
Jediný nástroj
Podľa poslanca Miroslava Ivana (SaS) je prípadné získanie spomínaných finančných prostriedkov dobrá správa. „My sme sa k návrhu dlhovej brzdy vyjadrili. Našťastie ju máme. To je pre nás jediný nástroj, ako túto koalíciu udržať na nejakej finančnej uzde," povedal s tým, že samotný minister pripustil, že nepotrebuje až toľko peňazí, v súvislosti s akými sa hovorilo pri prípadnom uvoľnení.
Odporúčame:Hrnko je prekvapený z rečí o značkách v maďarčine, v koalícii má byť status quo v menšinovej oblasti
„My sme videli v tom zozname požiadavky na uvoľnenie dlhovej brzdy pre viac ako 1000 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Niektoré v sú v takom stave, že sa ani len technicky nemôžu začať v priebehu 10 rokov. Niektoré majú intenzity, že ani za 15 až 20 rokov nebude potrebné viac ako dva pruhy pre ne," vyhlásil s tým, že návrh na uvoľnenie brzdy bol absolútne nepripravený.
„Potom je otázka, že čo iné rezorty," skonštatoval. Podľa ministra však napríklad v susednom Maďarsku inštitút dlhovej brzdy vôbec nepoznajú. „A stavajú a robia a idú," skonštatoval s tým, že treba nájsť strednú cestu. „Uvoľnenie brzdy je jednou z foriem financovania dopravnej infraštruktúry," dodal Érsek.
Viac k témam: Arpád Érsek, Ministerstvo dopravy a výstavby SRZdroj: Webnoviny.sk - Uvoľnenie dlhovej brzdy neznamená, že zadĺžime štát, povedal minister dopravy a výstavby Érsek © SITA Všetky práva vyhradené.
Zdroj a foto: SITA
© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
DPH kalkulačka pre rok 2025
Investičná kalkulačka

SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Spreneveru v Petržalke bude vyšetrovať ÚBOK, zastupujúca starostka dala naceniť externý audit
- 2.Dôchodky pre matky sa v 2026 zvýšia: Štát uzná starostlivosť o deti ako plnohodnotnú prácu
- 3.Farmári blokujú cesty naprieč celým Francúzskom na protest proti nízkym zárobkom a rastúcim nákladom (foto)
- 4.Kam až klesnú úrokové sadzby hypoték v roku 2025 a čo to urobí s realitným trhom
- 5.Platobné spoločnosti rýchlo rastú. Praje im pandémia aj zmena nákupných zvyklostí