BRATISLAVA 18. októbra (WebNoviny.sk) - Tri automobilky pôsobiace na Slovensku, a to Volkswagen Slovakia, Kia Motors Slovakia a PCA Slovakia patria do top desiatky najväčších automobiliek strednej a východnej Európy.
Vyplýva to z údajov spoločnosti Coface. Slovensko má v regionálnej top desiatke aj najpočetnejšie zastúpenie, a to spomínané tri automobilky, kým Česko, Poľsko a Maďarsko po dvoch zástupcoch a Rumunsko jednu. Najväčšou automobilkou v regióne strednej a východnej Európy je Škoda Auto.
Najväčšou je Škoda Auto
Tržby automobilového sektora v regióne vlani medziročne vzrástli o 8,6 % na 128 mld. eur a zisk o 6,8 %. Dôvodom je podľa Coface ozdravenie v eurozóne a obnovená dôvera domácností a firiem. V roku 2016 bolo každé piate vozidlo v EÚ vyrobené v závode v jednej z krajín strednej a východnej Európy. Celkovo sa tu vyrobili štyri milióny automobilov, čo je podľa Coface 22 % celkovej produkcie áut v EÚ.
Odporúčame:ŠKODA KODIAQ ocenená ako najlepšie vozidlo pre stredný manažment
Slovensko pritiahlo do regiónu druhú najvýznamnejšiu investíciu. Po Daimleri, ktorý v Poľsku otvoril závod na výrobu Mercedes-Benz, chce svoj prvý európsky závod mimo domovskej Veľkej Británie sprevádzkovať na Slovensku Jaguar Land Rover.
Prevádzkovanie Jaguaru Land Rover
“Zabehnutá produkcia troch etablovaných výrobcov a príchod ďalšieho výrobcu potvrdzuje úspešnosť lokalizácie produkcie na Slovensku a dáva pozitívny predpoklad jeho vývoja do budúcnosti,” konštatuje Juraj Janči, country manažér Coface Slovensko.
Avšak najväčším rizikom podľa Coface je, že už teraz Slovensko čelí a v budúcnosti bude čeliť nedostatku pracovnej sily. S týmto problémom zápasí celý región. “Dokonca Česko a Maďarsko majú ešte vyššiu mieru neobsadenosti pracovných miest ako Slovensko,” povedal Grzegorz Sielewicz, analytik Coface pre strednú a východnú Európu.
Z hľadiska priemyslu všeobecne je podľa Coface vysoká koncentrácia na jeden sektor riziková z dôvodu možných dopadov pri cyklickom vývoji.
“No v strednodobom horizonte 5 až 10 rokov zatiaľ nie je známy dôvod pre prudký prepad záujmu o motorové vozidlá,“ konštatuje Janči. Problém skôr vidí v zákaze registrácie vozidiel so spaľovacími motormi do obdobia 2030 až 2050. Táto zmena bude podľa neho radikálna a nie všetky automobilky ju môžu prežiť.
Viac k témam: automobilový priemysel, Kia Motors, PCA Slovakia, ŠKODA AUTO, Volkswagen SlovakiaZdroj: Webnoviny.sk -
style="text-decoration: underline">Tri slovenské automobilky patria k najväčším v rámci strednej a východnej Európy © SITA Všetky práva vyhradené.
Zdroj a foto: SITA
© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Facebook spustí novú funkciu nazvanú Zobraziť viac a Zobraziť menej
- 2.Online podvody: Každý druhý človek sa už stretol s podvodníkom
- 3.Pre opatrovateľky je minimálna mzda maximom, vláda na ne vytiahla bič, tvrdí komora opatrovateliek
- 4.Úrokové sadzby stále rastú, no stúpa aj hodnota poskytnutých úverov
- 5.Od 1. júla 2023 sa zmenili registračné poplatky za automobily. Títo vodiči si priplatia najviac