Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Recept na úspech? Zákazník ako superhrdina

Správy Sita Poslať

18.5.2021 (Webnoviny.sk) - Staré časy sa už nevrátia. Až 93 percent firiem očakáva, že sa po pandémii budú musieť popasovať so zmenami v spotrebiteľskom správaní. Napĺňať očakávania zákazníkov už nepostačí, na dosiahnutie úspechu ich bude treba predvídať a sústrediť sa na pozitívne zážitky a emócie. Zároveň sa však zmenila aj situácia v samotných firmách, ktoré musia klásť väčší dôraz na starostlivosť o svojich zamestnancov. Vyplýva to zo záverov konferencií SAP Customer Experience Summit a SAP Human Experience Summit, ktoré sa sústredili na dve strany poskytovania pozitívnej skúsenosti, ktorá je nevyhnutná pre úspešný biznis.

Recept na úspech? Zákazník ako superhrdina

"Základom pre vytváranie vzťahov so zákazníkmi a zároveň spojivom, ktoré ich roky udržiava, sú pozitívne zážitky a nástroje, ktoré sa jednoducho používajú," hovorí Joanna Kosirek, SAP Customer Experience Marketing Manager pre strednú a východnú Európu. "Stratégia používateľskej skúsenosti by preto mala byť založená na konaní, ktoré pomáha zo zákazníkov robiť hrdinov a ktoré dáva ich potreby a požiadavky na prvé miesto," dodáva.

Revolúcia zákazníckej skúsenosti

Podľa analýzy spoločnosti Kantar viac ako polovicu spotrebiteľov súčasná situácia znepokojuje a viac ako tri štvrtiny z nich pociťujú jej dopad na domáci rozpočet. Zároveň z údajov spoločnosti Google vyplýva, že v porovnaní s predpandemickým obdobím stúplo využívanie internetu o 60 % a online nakupovanie sa strojnásobilo. To firmám otvára firmám nové možnosti.
"Zažívame revolúciu v oblasti zákazníckej skúsenosti a komunikácie so zákazníkom. Pandémia zmenila nákupné správanie. Vďaka digitálnym riešeniam sa môžu spoločnosti týmto zmenám prispôsobiť, osloviť rôzne skupiny zákazníkov a ponúknuť im nové zážitky a emócie," hovorí Edyta Malesza-Malarat, SAP Marketing Director pre strednú a východnú Európu.
Konferencia priniesla viacero pozitívnych príkladov, ako uchopiť ponúkanú príležitosť. Poľský online obchod s obuvou Eobuwie napríklad získal novú skupinu zákazníkov nad 50 rokov, ktorí počas pandemických opatrení objavili možnosť nákupov cez internet. Adidas Runtastic, ktorý vyvíja aplikácie a služby na zaznamenávanie športových aktivít, zase s pomocou riešenia Emarsys z portfólia SAP riešení pre zákaznícku skúsenosť umožnil používateľom aj v období počas globálnej zdravotnej krízy s pomocou bezplatného prémiového účtu prežívať intenzívne zážitky aj pri zatvorených športoviskách. V zlepšenej komunikácii,  osobnejšom prístupe a uprednostňovaní mobilného prístupu plánuje pokračovať.

Kľúčom sú zamestnanci

Pandémia však nezmenila len správanie spotrebiteľov. Podľa štúdie spoločnosti EY prešli až dve tretiny spoločností na hybridný pracovný model. To si od firiem vyžaduje vysokú flexibilitu a schopnosť rýchlo reagovať na meniace sa potreby zamestnancov. Stúpa tak význam HR oddelení, ktoré sa sústredia na formovanie zamestnaneckej skúsenosti.
"V druhom roku pandémie je HR viac o stratégii a konceptoch. Slúži zamestnancom ako referenčný bod a páka ich budúcich kariér. To si však vyžaduje schopnosť riadiť emócie zamestnancov a starať sa o ich dobrý pocit. Získať informácie o tom, čo sa v tímoch deje, umožňuje digitálna technológia, ktorá vytvára atmosféru komunity, oduševnenia  a jednoducho nás robí ľudskejšími," hovorí Jakob Kiblboeck, riaditeľ SAP SuccessFactors pre strednú a východnú Európu.
Experti na konferencii SAP Human Experience Summit dospeli k spoločnému záveru: pandémia bola poslednou výzvou na to, aby firmy prešli na digitálne riešenia – a to platí aj pre oblasť riadenia ľudských zdrojov. HR oddelenia musia vyvinúť spôsob práce, založený na synergii ľudí a technológií, zvlášť v situácii, keď väčšina firiem plánuje ponechať možnosť práce z domova prinajmenšom počas výnimočných situácií.
Zhoda panuje i v tom, že strategickou vlastnosťou lídrov sa stala empatia. Firmy by sa viac mali starať o dobrý pocit vlastných zamestnancov a pomôcť im riešiť každodenné výzvy pri snahe zlúčiť pracovný život so súkromným. Zamestnanci sú totiž najdôležitejším elementom obchodnej stratégie.
Aj to je dôvod, prečo až 21 percent spoločností oslovených v štúdii "Organizácia práce v časoch pandémie. Výzvy pre HR v roku 2021" tvrdí, že zaviedli alebo plánujú poskytovať zamestnancom mobilné či online psychologické poradenstvo a 5 percent dokonca súkromnú psychologickú starostlivosť.

O spoločnosti SAP

Stratégiou spoločnosti SAP je pomôcť firmám stať sa inteligentným podnikom. Ako líder na trhu s podnikovým aplikačným softvérom pomáha firmám všetkých veľkostí a odvetví zlepšovať ich fungovanie: až 77 % všetkých príjmov z transakcií na svete príde do kontaktu so systémami SAP. Technológie strojového učenia, IoT a pokročilej analytiky pomáhajú SAP zákazníkom zmeniť ich spoločnosti na inteligentné podniky. SAP riešenia poskytujú ľuďom a organizáciám detailné informácie a pomáhajú im tak zlepšiť úroveň spolupráce, vďaka čomu sú vždy o krok pred konkurenciou. Neustále zjednodušovanie spôsobu práce s technológiami vedie k tomu, že firmy môžu využívať SAP softvér presne takým spôsobom, ktorý im vyhovuje. End-to-end balík aplikácií a služieb umožňuje zákazníkom v komerčnom aj verejnom sektore naprieč 25 odvetviami riadiť svoje organizácie rentabilne a plynule sa prispôsobovať meniacim sa podmienkam. Vďaka globálnej sieti zákazníkov, partnerov, zamestnancov a špičkových odborníkov, ktorí sú lídrami v oblasti inovácií, pomáha SAP zlepšovať fungovanie sveta a skvalitňovať životy ľudí. Viac informácií na www.sap.com

Informačný servis


Viac k témam: PR, spotrebitelia, spotrebiteľské správanie
Zdroj: Webnoviny.sk - Recept na úspech? Zákazník ako superhrdina © SITA Všetky práva vyhradené.

© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.

logo
Prečítajte si tiež:
24.4.2024 Správy

Danko chce zákonom o mimovládkach zistiť, kto je súper vlády. Očakáva schválenie svojich návrhov (video)

24.4.2024 (SITA.sk) - Slovenská národná strana (SNS) očakáva schválenie svojich predkladaných návrhov týkajúcich sa rekreačných poukazov ...

24.4.2024 Správy

Desaťnásobné zvýšenie reklamy v RTVS ohrozí rovnováhu na trhu, varujú slovenskí vysieľatelia

24.4.2024 (SITA.sk) - Vláda schválila desaťnásobné zvýšenie povolenej reklamy v Rozhlase a televízii Slovenska (RTVS), čo naruší ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

Do fondov EÚ sme za dve desaťročia vložili 13,1 miliardy eur, no získali sme takmer 25 miliárd

Slovenská republika je od roku 2004, teda už dve desaťročia, členom Európskej únie. Počas tohto obdobia sme do spoločného uniálneho ...

24.4.2024 Správy

Dobré vzťahy s Ruskom? Najskôr o 50 rokov, vraví expremiér Dzurinda

24.4.2024 (SITA.sk) - V nasledujúcich desaťročiach nemožno v Európe očakávať zlepšenie vzťahov s Ruskom. Niekdajší slovenský premiér ...

24.4.2024 Správy

Doživotne odsúdený Černák sa môže dostať na slobodu, súd bude rozhodovať o podmienečnom prepustení

24.4.2024 (SITA.sk) - Okresný súd Trnava sa bude na pracovisku v Piešťanoch vo štvrtok zaoberať žiadosťou o podmienečné prepustenie na ...

24.4.2024 Správy

Fico si chce posvietiť na spôsob prideľovania spisov v kauzách, vo viacerých rozhodoval sudca Kliment (video)

24.4.2024 (SITA.sk) - Ministerstvo spravodlivosti SR chce prešetriť spôsob, akým spôsobom prideľoval systém na Najvyššom súde (NS) SR spisy ...

24.4.2024 Roland Régely

Home office alebo hybridná práca? Banky na Slovensku preferujú skôr druhú možnosť

Slovenská sporiteľňa nedávno oznámila, že jej call centrum bude kompletne pracovať z domu. Najväčšia slovenská banka to odôvodnila ...

24.4.2024 Správy

Legislatívu proti násiliu na ženách na Slovensku máme, len ju treba patrične implementovať, tvrdí Miriam Lexmann

24.4.2024 (SITA.sk) - Európsky parlament v stredu počas plenárneho zasadnutia v Štrasburgu schválil zákon o boji proti násiliu páchanému na ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o ochrane spotrebiteľa pomôže nakupujúcim aj obchodníkom

Ďalšia novela zákona o ochrane spotrebiteľa je na svete. Schválili ju poslanci parlamentu a platiť začne od 1. júla tohto roku. Hlavným ...

24.4.2024 Robert Juriš

Prečo je pri umelej inteligencii potrebné vnímať nielen vysoké tržby, ale aj možné riziká

Spoločnosť OpenAI je jednou z firiem, ktorej sa vlani podarilo urobiť takzvanú dieru do sveta. Na báze umelej inteligencie vyvinula chatbot ...

24.4.2024 Martin Jamnický

Pri investovaní si dávajte pozor na neuveriteľne výhodné ponuky aj na falošné garancie

Investičné podvody najčastejšie cielia na finančne menej zdatných občanov. Ich najčastejším príznakom je snaha o rýchle a extrémne ...

24.4.2024 Správy

Príprava investičných projektov sa skráti na polovicu, opozícia sa obáva obmedzenia kontrol aj zlej kvality

24.4.2024 (SITA.sk) ...

24.4.2024 Správy

SaS: Zákon o strategických investíciách a verejnom obstarávaní sú nebezpečné, na ich dôsledky doplatíme všetci (video)

24.4.2024 (SITA.sk) - Strana Sloboda a Solidarita (SaS) upozornila na riziká parlamentom schváleného zákona o strategických investíciách a ...

24.4.2024 Správy

Smernica o práci pre digitálne platformy by na Slovensku mohla znížiť čisté príjmy, vyhlásil Mihál

24.4.2024 (SITA.sk) - Slovenský europoslanec Jozef Mihál priznal, že nebol zástancom novej smernice Európskeho parlamentu o zlepšení ...

24.4.2024 Správy

Veľký prieskum: Slováci podporujú prechod fajčiarov na menej škodlivé produkty

24.4.2024 (SITA.sk) - Obyvatelia únie nesúhlasia s európskou politikou v oblasti tabaku. Brusel by mal podľa nich upustiť od nereálnych ...

24.4.2024 Správy

Značka Ayvens vstúpila už aj na slovenský trh. Stáva sa najväčším hráčom na trhu udržateľnej mobility

24.4.2024 (SITA.sk) - Slovensko sa stalo jedenástou krajinou z celkového počtu 42 krajín, v ktorej sa spustila komunikácia novej značky Ayvens. ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

mBank menila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov

Zvyšovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov sa v roku 2024 prakticky zastavilo. Na začiatku roka síce tri spomedzi bánk pôsobiacich na ...

24.4.2024 Správy

Čaputová si v Starej Ľubovni pripomenula obete tragédie, mestskej plavárni udelila zelenú pečať (video+foto)

24.4.2024 (SITA.sk) - Prezidentka Zuzana Čaputová v stredu odovzdala Prezidentskú zelenú pečať mestskej plavárni v Starej Ľubovni, ktorej ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay