Hľadaj

Rebríčku zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku kraľuje opäť Martinus

Správy Sita Poslať

22.3.2023 (SITA.sk) - Zákaznícka skúsenosť vplýva na finančné výsledky spoločností, ukázalo porovnanie uplynulých ročníkov prieskumu Zákaznickej skúsenosti na Slovensku za rok 2022.

Rebríčku zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku kraľuje opäť Martinus

Spoločnosť KPMG na Slovensku zverejnila výsledky 6. ročníka prieskumu zákazníckej skúsenosti (CX) na Slovensku za rok 2022. Vedúcu pozíciu si už po piaty raz obhájilo kníhkupectvo Martinus pred sieťou lekární Dr.Max a reťazcom dm drogerie markt. Skokanom roka je Tatra banka, ktorá si zlepšila svoje skóre a postúpila v hodnotení o 51 miest. Po dvoch rokoch sa do prieskumu vrátil sektor Cestovanie, v rámci ktorého sa objavil aj nováčik roka – známy online rezervačný portál Booking.com.
Celkové hodnotenie zákazníckej skúsenosti na Slovensku z roka na rok rastie. V aktuálnom ročníku nášho prieskumu si viac ako 64 % značiek medziročne zlepšilo svoje hodnotenie, čím nasledujeme celosvetový trend rastúcej spokojnosti. Najväčší nárast v porovnaní s rokom 2021 zaznamenali sektory Logistika a Verejný sektor. Celkovo najlepšie hodnoteným sektorom v prieskume sa stal sektor Maloobchodu, ktorého priemerné hodnotenie v rámci CEE regiónu sa nachádza 3,2 % nad priemerom trhu. Z tejto kategórie sú aj lídri prieskumu: Martinus, Dr.Max a dm drogerie markt.
Tab.1 – Rebríček zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku za rok 2022, KPMG CX Study:

Vplyv zákazníckej skúsenosti na finančnú výkonnosť firmy

Udalosti uplynulého roka, najmä mimoriadny nárast inflácie, ovplyvnili správanie zákazníkov. V aktuálnych výsledkoch štúdie sa však tieto skutočnosti prejavujú len čiastočne, keďže v čase zberu dát ešte téma inflácie nebola tak výrazna, ako v ďaľších obdobiach roka 2022.
"V prostredí pretrvávajúcej nestability zákazníci viac premýšľajú nad tým, kde a na čo míňajú svoje peniaze. Firmy sa museli strategicky pripraviť na dôsledky nepriaznivej ekonomickej situácie a poklesu disponibilných príjmov svojich zákazníkov. Nie vždy si ale uvedomujú, že práve dobrá zákaznícka skúsenosť je jednou z ciest, ako si udržať zákazníka aj v náročných obdobiach. V konečnom dôsledku, ak je zákaznícka skúsenosť robená dobre, spoločnosti môže priniesť lepšie finančné výsledky," vysvetľuje Peter Rado, senior manažér KPMG na Slovensku.
Súvislosť medzi kvalitou zákazníckej skúsenosti a finančnými výsledkami spoločností sme analyzovali na základe výsledkov firiem, ktoré sa nachádzali v predchádzajúcich ročníkoch štúdie. Z analýzy vyplynulo, že firmy s nadpriemerným CX skóre vykázali priemerný rast tržieb na úrovni 6 %, zatiaľ čo spoločnostiam s podpriemerným CX skóre sa tržby zvýšili v priemere o 4 %. Ešte väčší rozdiel je pri porovnaní firiem z prvej a poslednej desiatky. Kým firmám z top 10 rástli tržby priemerne o 8 %, tým z opačného konca rebríčka naopak klesali o 1 %. Z detailnejšej analýzy sektoru maloobchodu vyplynulo, že okrem rýchlejšieho rastu, firmy úspešné v CX dosahujú aj vyššiu mieru ziskovosti ako je trhový priemer.
"Od momentu založenia spoločnosti Martinus je zákaznícka skúsenosť základom, na ktorom staviame všetko ostatné. Sme presvedčení, že práve tá je dôvodom, prečo sa k nám zákazníci opakovane vracajú. Spôsob, akým chceme rozvíjať knižný trh, je zároveň receptom na úspech v rebríčku, ktorý si mimoriadne ceníme," hovoríJuraj Šlesár, Chief Marketing Officer spoločnosti Martinus.
"Finančný rast je pre nás výsledkom viacerých faktorov, zákaznícku skúsenosť nevynímajúc. Predovšetkým ho však vnímame ako vedľajší efekt snahy neustále zlepšovať naše služby a prepájať čitateľov s knihami, ktoré v nich rozvíjajú to dobré," dodáva Juraj Šlesar.

Dáta ako podmienka personalizácie zákazníckej skúsenosti

Výsledky prieskumu potvrdzujú, že čoraz viac zákazníkov oceňuje personalizovaný prístup. V digitálnom svete možno cestu zákazníka personalizovať len s pomocou dát a ich podrobnej analýzy. Napriek tomu, že slovenské firmy zaostávajú vo využívaní dát za európskym priemerom, spoločnosti v top pozíciách rebríčka dosahujú v pilieri Personalizácia až trojnásobne lepšie hodnotenie v rámci Net promoter score (NPS) oproti priemeru na slovenskom trhu. Tieto spoločnosti pôsobia najmä v sektore Reštaurácie a rýchle občerstvenie, Maloobchod a Logistika.

O prieskume

Prieskum zákazníckej skúsenosti organizuje spoločnosti KPMG na Slovensku už po šiestykrát. Cieľom bolo zistiť stav zákazníckej skúsenosti naprieč značkami a sektormi. Zúčastnilo sa ho viac ako 2500 respondentov, ktorí poskytli celkovo vyše 26-tisíc odpovedí. Do prieskumu bolo zaradených 134 značiek pôsobiacich na slovenskom trhu v 10 sektoroch: Maloobchod, Reštaurácie a rýchle občerstvenie, Logistika, Obchodné reťazce s potravinami, Finančné služby, Zábava a voľný čas, Energetika, Cestovanie a hotely, Telekomunikácie, Verejný sektor.

Viac informácií a plné znenie štúdie s výsledkami za jednotlivé sektory k dispozícii na stiahnutie: KPMG – Najobľúbenejšie značky na Slovensku za rok 2022

Informačný servis


Viac k témam: Prieskum, zákaznícka skúsenosťZdroj: SITA.sk - Rebríčku zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku kraľuje opäť Martinus © SITA Všetky práva vyhradené.

© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.

logo
Prečítajte si tiež:
10.9.2024 Martina Staňová

Ceny povinného zmluvného poistenia môžu opäť rásť, výhodou je jazdiť bez nehody

Povinné zmluvné poistenie (PZP) je jedným z mála poistných produktov, kde sú klienti naozaj často náchylní a ochotní prechádzať k inému ...

10.9.2024 Správy

Dôvody na odvolanie Šimečku sú podľa politológa pokrytecké, zo štátnych peňazí profitovala aj Ficova rodina

10.9.2024 (SITA.sk) - Reputačné straty vlády by v prípade odvolania opozičného lídra Michala Šimečku (Progresívne Slovensko) z postu ...

10.9.2024 Redakcia FinReport

Google čelí vážnemu obvineniu z monopolu v oblasti internetovej reklamy

Len pred mesiacom americký federálny súd rozhodol, že spoločnosť Google v USA porušila protimonopolné zákony týkajúce sa vyhľadávania na ...

10.9.2024 Robert Juriš

INOFEST 2024: S dôrazom na umelú inteligenciu, vesmírnu a cirkulárnu ekonomiku

Ďalší ročník podujatia INOFEST je predo dvermi. Aj tentoraz sa jeho účastníci môžu tešiť na množstvo technologických, podnikateľských ...

10.9.2024 Správy

Investícia do virtuálnych pozemkov – domén – sa vypláca. Teraz je príležitosť

10.9.2024 (SITA.sk) - Investícia do realít, či už nehnuteľností alebo pozemkov je z dlhodobého hľadiska vždy výhodná. Tí, ktorí v ...

10.9.2024 Správy

Kauza Mýtnik sa po viac ako pol roku vrátila na súd, obžalovaní žiadajú zastavenie konania (video)

Viac k témam: Kauza Mýtnik, SúdyZdroj: SITA.sk - Kauza Mýtnik sa po viac ako pol roku vrátila na súd, obžalovaní žiadajú zastavenie konania ...

10.9.2024 Správy

Kyjev je sklamaný z výrokov Fica o ukrajinských vojakoch, sú v rozpore s existujúcou spoluprácou medzi krajinami

10.9.2024 (SITA.sk) - Ukrajinská vláda je sklamaná z vyjadrenia predsedu vlády SR Roberta Fica na adresu ukrajinských vojakov, ktoré je v ...

10.9.2024 Správy

Padlo ďalších takmer 1 400 ruských vojakov, hlási ukrajinský generálny štáb

10.9.2024 (SITA.sk) - Rusko počas uplynulého dňa na Ukrajine podľa Kyjeva stratilo 1 380 vojakov. Počet príslušníkov ruských ozbrojených ...

10.9.2024 Redakcia FinReport

Počet osobných bankrotov sa znížil o pätinu, veľký podiel majú ľudia bez domova

V auguste tohto roku zbankrotovalo 688 dlžníkov, z toho bolo 428 mužov a 260 žien. Po marci (573 dlžníkov) a januári (616 dlžníkov) je to ...

10.9.2024 Redakcia FinReport

Priemysel si polepšil o viac ako 5 %, pomohla mu vyššia produkcia automobilov

Priemyselná produkcia si na začiatku tohtoročného leta značne polepšila, keď v prvom prázdninovom mesiaci zaznamenala najvyšší rast v ...

10.9.2024 Správy

Proces s bývalým riaditeľom SIS Pčolinským sa opätovne oddiali, súd zrušil vytýčené termíny pojednávaní

10.9.2024 (SITA.sk) - Začiatok súdneho procesu s bývalým riaditeľom Slovenskej informačnej služby (SIS) Vladimírom Pčolinským na pracovisku ...

10.9.2024 Správy

Tradičné vlákna pre súčasný svet

10.9.2024 (SITA.sk) - Ľan, konopa a žihľava – prírodné vlákna opäť v centre ...

10.9.2024 Správy

Úder v Gaze zasiahol vysídlených Palestínčanov, v stanoch boli zabité celé rodiny

10.9.2024 (SITA.sk) ...

10.9.2024 Správy

Švédsko poskytne Ukrajine ďalšiu vojenskú pomoc za miliardy, balíček obsahuje aj Combat Boat 90 a Robot System 70

10.9.2024 (SITA.sk) - Švédsko poskytne Ukrajine ďalšiu vojenskú pomoc, a to v hodnote 4,6 miliardy švédskych korún. Oznámila to švédska ...

9.9.2024 Správy

Britská princezná Catherine ukončila chemoterapiu, postupne sa vráti k niektorým verejným povinnostiam

9.9.2024 (SITA.sk) - Britská princezná Catherine dokončila chemoterapiu a v nasledujúcich mesiacoch sa vráti k niektorým verejným ...

9.9.2024 Správy

Maďarsko si za svoje vyhrážky, že autobusmi pošle migrantov do Bruselu, vyslúžilo si kritiku od belgickej ministerky

9.9.2024 (SITA.sk) - Belgická ministerka pre migráciu v pondelok skritizovala Maďarsko za jeho vyhrážky, že autobusmi pošle žiadateľov o ...

9.9.2024 Správy

Ochrana nie je eskalácia. Ukrajina žiada Západ o povolenie udrieť na ruské sklady s iránskymi raketami

9.9.2024 (SITA.sk) - Západné krajiny podľa šéfa ukrajinskej prezidentskej kancelárie Andrija Jermaka musia Ukrajine povoliť použitie zbraní, ...

9.9.2024 Jana Schochmann

Róbert Schochmann: Skonštruoval lietadlo, ktoré je začiatkom ďalšieho projektu

New Product Development, alebo inovačné inžinierstvo, je oblasť, ktorá je na Slovensku veľmi vzácna a priťahuje o to väčšiu pozornosť. Ak ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay