Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Rebríčku zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku kraľuje opäť Martinus

Správy Sita Poslať

22.3.2023 (SITA.sk) - Zákaznícka skúsenosť vplýva na finančné výsledky spoločností, ukázalo porovnanie uplynulých ročníkov prieskumu Zákaznickej skúsenosti na Slovensku za rok 2022.

Rebríčku zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku kraľuje opäť Martinus

Spoločnosť KPMG na Slovensku zverejnila výsledky 6. ročníka prieskumu zákazníckej skúsenosti (CX) na Slovensku za rok 2022. Vedúcu pozíciu si už po piaty raz obhájilo kníhkupectvo Martinus pred sieťou lekární Dr.Max a reťazcom dm drogerie markt. Skokanom roka je Tatra banka, ktorá si zlepšila svoje skóre a postúpila v hodnotení o 51 miest. Po dvoch rokoch sa do prieskumu vrátil sektor Cestovanie, v rámci ktorého sa objavil aj nováčik roka – známy online rezervačný portál Booking.com.
Celkové hodnotenie zákazníckej skúsenosti na Slovensku z roka na rok rastie. V aktuálnom ročníku nášho prieskumu si viac ako 64 % značiek medziročne zlepšilo svoje hodnotenie, čím nasledujeme celosvetový trend rastúcej spokojnosti. Najväčší nárast v porovnaní s rokom 2021 zaznamenali sektory Logistika a Verejný sektor. Celkovo najlepšie hodnoteným sektorom v prieskume sa stal sektor Maloobchodu, ktorého priemerné hodnotenie v rámci CEE regiónu sa nachádza 3,2 % nad priemerom trhu. Z tejto kategórie sú aj lídri prieskumu: Martinus, Dr.Max a dm drogerie markt.
Tab.1 – Rebríček zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku za rok 2022, KPMG CX Study:

Vplyv zákazníckej skúsenosti na finančnú výkonnosť firmy

Udalosti uplynulého roka, najmä mimoriadny nárast inflácie, ovplyvnili správanie zákazníkov. V aktuálnych výsledkoch štúdie sa však tieto skutočnosti prejavujú len čiastočne, keďže v čase zberu dát ešte téma inflácie nebola tak výrazna, ako v ďaľších obdobiach roka 2022.
"V prostredí pretrvávajúcej nestability zákazníci viac premýšľajú nad tým, kde a na čo míňajú svoje peniaze. Firmy sa museli strategicky pripraviť na dôsledky nepriaznivej ekonomickej situácie a poklesu disponibilných príjmov svojich zákazníkov. Nie vždy si ale uvedomujú, že práve dobrá zákaznícka skúsenosť je jednou z ciest, ako si udržať zákazníka aj v náročných obdobiach. V konečnom dôsledku, ak je zákaznícka skúsenosť robená dobre, spoločnosti môže priniesť lepšie finančné výsledky," vysvetľuje Peter Rado, senior manažér KPMG na Slovensku.
Súvislosť medzi kvalitou zákazníckej skúsenosti a finančnými výsledkami spoločností sme analyzovali na základe výsledkov firiem, ktoré sa nachádzali v predchádzajúcich ročníkoch štúdie. Z analýzy vyplynulo, že firmy s nadpriemerným CX skóre vykázali priemerný rast tržieb na úrovni 6 %, zatiaľ čo spoločnostiam s podpriemerným CX skóre sa tržby zvýšili v priemere o 4 %. Ešte väčší rozdiel je pri porovnaní firiem z prvej a poslednej desiatky. Kým firmám z top 10 rástli tržby priemerne o 8 %, tým z opačného konca rebríčka naopak klesali o 1 %. Z detailnejšej analýzy sektoru maloobchodu vyplynulo, že okrem rýchlejšieho rastu, firmy úspešné v CX dosahujú aj vyššiu mieru ziskovosti ako je trhový priemer.
"Od momentu založenia spoločnosti Martinus je zákaznícka skúsenosť základom, na ktorom staviame všetko ostatné. Sme presvedčení, že práve tá je dôvodom, prečo sa k nám zákazníci opakovane vracajú. Spôsob, akým chceme rozvíjať knižný trh, je zároveň receptom na úspech v rebríčku, ktorý si mimoriadne ceníme," hovoríJuraj Šlesár, Chief Marketing Officer spoločnosti Martinus.
"Finančný rast je pre nás výsledkom viacerých faktorov, zákaznícku skúsenosť nevynímajúc. Predovšetkým ho však vnímame ako vedľajší efekt snahy neustále zlepšovať naše služby a prepájať čitateľov s knihami, ktoré v nich rozvíjajú to dobré," dodáva Juraj Šlesar.

Dáta ako podmienka personalizácie zákazníckej skúsenosti

Výsledky prieskumu potvrdzujú, že čoraz viac zákazníkov oceňuje personalizovaný prístup. V digitálnom svete možno cestu zákazníka personalizovať len s pomocou dát a ich podrobnej analýzy. Napriek tomu, že slovenské firmy zaostávajú vo využívaní dát za európskym priemerom, spoločnosti v top pozíciách rebríčka dosahujú v pilieri Personalizácia až trojnásobne lepšie hodnotenie v rámci Net promoter score (NPS) oproti priemeru na slovenskom trhu. Tieto spoločnosti pôsobia najmä v sektore Reštaurácie a rýchle občerstvenie, Maloobchod a Logistika.

O prieskume

Prieskum zákazníckej skúsenosti organizuje spoločnosti KPMG na Slovensku už po šiestykrát. Cieľom bolo zistiť stav zákazníckej skúsenosti naprieč značkami a sektormi. Zúčastnilo sa ho viac ako 2500 respondentov, ktorí poskytli celkovo vyše 26-tisíc odpovedí. Do prieskumu bolo zaradených 134 značiek pôsobiacich na slovenskom trhu v 10 sektoroch: Maloobchod, Reštaurácie a rýchle občerstvenie, Logistika, Obchodné reťazce s potravinami, Finančné služby, Zábava a voľný čas, Energetika, Cestovanie a hotely, Telekomunikácie, Verejný sektor.

Viac informácií a plné znenie štúdie s výsledkami za jednotlivé sektory k dispozícii na stiahnutie: KPMG – Najobľúbenejšie značky na Slovensku za rok 2022

Informačný servis


Viac k témam: Prieskum, zákaznícka skúsenosťZdroj: SITA.sk - Rebríčku zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku kraľuje opäť Martinus © SITA Všetky práva vyhradené.

© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.

logo
Prečítajte si tiež:
28.3.2024 Správy

Ako ochrániť váš majetok proti povodniam a iným prírodným živlom?

28.3.2024 (SITA.sk) - Záplavy, povodne, víchrice a dokonca tornáda prichádzajú neočakávane a zanechávajú za sebou spúšť. Poistenie ...

28.3.2024 Zuzana Fryč

Ako postupovať pri dopravnej kolízii a ako si uplatniť škodu v poisťovni?

Na Slovensku sa každoročne stanú tisíce dopravných nehôd, ku ktorým je nevyhnutné privolať políciu a aktívne s ňou spolupracovať. Okrem ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Daňové úrady posilňujú podporu a predlžujú úradné hodiny

Posilnené podateľne, dlhšie otvorené daňové úrady a možnosť „drive in“. Daňové úrady po celom Slovensku budú posledné dva dni, ...

28.3.2024 Správy

Gorenje prináša už 74 rokov jednoduchší život!

28.3.2024 (SITA.sk) - Jednoduchší, príjemnejší a menej komplikovaný život s každým výrobkom Gorenje. S touto jasnou víziou sa v roku 1950 ...

28.3.2024 Správy

Koniec anonymity darcov a nové označenie. Mimovládkam chýba transparentnosť, pripravovaný zákon SNS to má napraviť

28.3.2024 (SITA.sk) - Poslanci Slovenskej národnej strany Rudolf Huliak, Dagmar Kramplová, Milan Garaj a Adam Lučanský chcú zvýšiť ...

28.3.2024 Správy

NATO prispieva k bezpečnosti krajiny v čase vojny na Ukrajine, vyjadrila sa tak väčšina Slovákov

28.3.2024 (SITA.sk) - Na Slovensku v súčasnosti prevažuje názor, že NATO prispieva k bezpečnosti krajiny v čase ruskej agresie na Ukrajine. ...

28.3.2024 Správy

Odsúdeného expolicajta Kučerku majú súdiť aj s manželkou, počas funkcie prokurátorky si kúpila dom v hodnote 450-tisíc eur

28.3.2024 (SITA.sk) ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Pohonné látky pred Veľkou nocou výrazne zdraželi

Spotrebiteľské ceny oboch druhov benzínov pred veľkonočnými sviatkami stúpli. Dosiahli najvyššiu úroveň za posledných 20 týždňov. ...

28.3.2024 Správy

Počas veľkonočných sviatkov bude v teréne viac policajtov, dohliadať budú aj na bezpečnosť vo vlakoch

28.3.2024 (SITA.sk) - Počas veľkonočných sviatkov bude v teréne viac policajtov. Zvýšené opatrenia platia od štvrtka do utorka 2. apríla. ...

28.3.2024 Správy

Pred zrážkou s mostom podstúpila nákladná loď v prístave v Baltimore údržbu motora

28.3.2024 (SITA.sk) - Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta Francis Scott Key Bridge v americkom ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Priemyselným výrobcom klesli ceny najvýraznejšie za 12 rokov

Výrobné ceny priemyselných výrobcov sa vo februári 2024 prepadli o viac ako 15 %. Najvýraznejší vplyv na celkový výsledok mali o tretinu ...

28.3.2024 Správy

Sme s vami a nikam neodídeme, podporujú mimovládky boj o zachovanie RTVS (foto)

28.3.2024 (SITA.sk) - Pripravovaný zákon o zrušení RTVS a vzniku novej inštitúcie má jediný cieľ, a to dostať úplne pod kontrolu ...

28.3.2024 Správy

Tip na veľkonočný víkend: Vinárske podujatie bude na Bielu sobotu v Suchej nad Parnou

28.3.2024 (SITA.sk) - Známe rodinné vinárstvo zo Suchej nad Parnou chystá pre svojich návštevníkov veľkonočné podujatie, ktorým symbolicky ...

28.3.2024 Redakcia FinReport

Vďaka lotérii Mega Milllions je na svete o jedného miliardára viac

Americká lotéria s priliehavým názvom Mega Millions stvorila ďalšieho dolárového miliardára. Zatiaľ neznámy šťastlivec si totiž odnesie ...

28.3.2024 Správy

Z aktivistu urobili údajného teroristu? Muža z Tadžikistanu pustili na slobodu, keď bol ministrom Šutaj Eštok

28.3.2024 (SITA.sk) - Občan Tadžikistanu, pre ktorého zvolal minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas-SD) bezpečnostnú radu štátu, je ...

28.3.2024 Správy

Čaputová: Je dôležité, aby Slovensko ostalo spojencom NATO nielen na papieri, ale aj skutočným priateľom v praxi (video)

28.3.2024 (SITA.sk) - Je dôležité, aby Slovensko bolo aj naďalej spojencom nielen na papieri, ale aj skutočným priateľom v praxi. Vyhlásila ...

28.3.2024 Správy

„Verejne aktívni veriaci občania“ spísali výzvu na podporu Korčoka, podpísali ju aj niektorí politici

28.3.2024 (SITA.sk) - „Verejne aktívni veriaci občania" spísali výzvu na podporu Ivana Korčoka v druhom kole prezidentských volieb. Ako ...

27.3.2024 Roland Régely

Ktorý sprostredkovateľ má najviac podriadených finančných agentov a ktorý si vlani najviac polepšil?

Počet podriadených finančných agentov na Slovensku zrejme čoskoro prekročí hranicu 17-tisíc. Svedčia o tom štatistiky Národnej banky ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay