Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť SPPK proti Lidlu je neopodstatnená
29.1.2021 (Webnoviny.sk) - Lidl vyzýva SPPK na konštruktívnu spoluprácu namiesto zbytočných sporov.

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu rozhodla, že spoty spoločnosti Lidl "Lacný Laci" nie sú v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe. Sťažnosť Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) je teda neopodstatnená. Diskont má za to, že SPPK vo svojej tlačovej správe "Obraciame sa na Radu pre reklamu: vianočné reklamy Lidl sú poburujúce a neetické" zo 17. decembra 2020 hrubo zavádza a poškodzuje jeho dobré meno. Lidl by privítal, ak by sa SPPK s rovnako energiou ako pri tomto neopodstatnenom a celkom zbytočnom hľadaní problémov niekde, kde nie sú, venovala zmysluplným a konštruktívnym systémovým riešeniam na prospech slovenských dodávateľov a zákazníkov.
Komora sa na adresu reklám obchodného reťazca v predmetnej tlačovej správe i sťažnosti opakovane vyjadrila neúctivo a to tak voči zákazníkom, ako aj Lidlu. "Už sa musí skončiť obdobie, v ktorom dovoľujeme nadnárodným obchodným reťazcom robiť si pomaly čokoľvek. Čo je to za doba, keď v období covidovej a environmentálnej krízy sú ľudia prostredníctvom reklám nabádaní k plytvaniu potravinami, nezmyselnému nakupovaniu? Vo svete ľudia hladujú a my máme vyhadzovať potraviny do koša, lebo ich kúpime vplyvom reklám až príliš?," pýta sa predseda SPPK Emil Macho. Predseda SPPK tým v podstate naznačil, že slovenskí zákazníci sa nerozhodujú podľa vlastnej potreby a uváženia. Lidl si váži svojich zákazníkov a je presvedčený, že potraviny kupujú za účelom ich konzumácie a nie – ako tvrdí SPPK – na to, aby ich vyhadzovali do koša.
Napriek snahe SPPK označiť konanie Lidla za "nezodpovedné k životnému prostrediu, neetické k zákazníkom a nemorálne k slovenským výrobcom potravín" aj prostredníctvom tendenčných a zavádzajúcich informácií sa Rada pre reklamu uzniesla na jednoznačnom verdikte: Komisia hlasovaním rozhodla, že spoty: "Lacný Laci" zadávateľa: Lidl Slovenská republika v.o.s. nie sú v rozpore s ustanoveniami Kódexu a sťažnosť sťažovateľa nie je opodstatnená. Voči tejto snahe SPPK o poškodenie dobrého mena značky Lidl sa diskont dôrazne ohradzuje, no necháva na zvážení SPPK či sa ospravedlní za svoje výroky. V konečnom dôsledku si však každý zákazník môže urobiť obraz o tejto situácii.
"Mrzí nás, že Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora nepochopila veľmi jednoznačné posolstvo našich reklamných spotov. Našim cieľom je komunikovať zákazníkom, že aj v tejto náročnej dobe tu sme pre nich s výhodnými cenami. Nepochopenie tohto posolstva nás zaráža, ale akceptujeme ho. Čo však akceptovať nedokážeme, je hrubé zavádzanie. SPPK dehonestujúco hovorí o "fetiši lacných potravín", my naproti tomu prezentujeme zodpovedný prístup a aj v tejto náročnej dobe sa snažíme ponúknuť zákazníkom čo najvýhodnejší nákup. Ak SPPK považuje väčšie nákupy za nevhodné nákupné správanie, tak zjavne nepochopila nie len hyperbolu v našich spotoch, ale žiaľ ani zmenu spotrebiteľského správania za ostatný rok," uviedol Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu, a dodal: "Pevne verím, že s SPPK sa zhodneme na tom, že správnou cestou pre zvyšovanie zastúpenia slovenských produktov na našich pultoch je konštruktívny dialóg. V minulosti sme sa o to viackrát pokúsili, no žiaľ bez zásadnejšej odozvy. Opäť preto SPPK vyzývame na spoluprácu, ktorá by bola prospešná pre výrobcov a tiež zákazníkov. My sme pripravení."
V poslednom uzavretom obchodnom roku zaplatil Lidl slovenským dodávateľom viac ako 321 500 000 € v nákupných cenách. Medziročne ide o nárast na úrovni 13% alebo inak povedané o takmer 40 miliónov € viac. Domáci dodávatelia zaviezli tretinu všetkého potravinového tovaru pre Lidl Slovenská republika, čo zároveň tvorí najväčší podiel závozu pre diskontný reťazec. Druhú priečku obsadili firmy z Českej republiky s 22%.
Informačný servis
Viac k témam: Lidl, PR, SPPK
Zdroj: Webnoviny.sk - Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť SPPK proti Lidlu je neopodstatnená © SITA Všetky práva vyhradené.
© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
DPH kalkulačka pre rok 2025
Investičná kalkulačka
2025

Finanční agenti

Kryptomeny

Unicef

Zamestnanie


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Českí veterinári objavili salmonelu v mäse z Brazílie, dostalo sa aj do reštaurácií
- 2.Farmári blokujú cesty naprieč celým Francúzskom na protest proti nízkym zárobkom a rastúcim nákladom (foto)
- 3.Úrad špeciálnej prokuratúry sa pričlení ku Generálnej prokuratúre, podľa Danka je to najpravdepodobnejší scenár
- 4.Podnikateľský účet bude povinný a štát zdaní jednotlivé platby
- 5.Kam až klesnú úrokové sadzby hypoték v roku 2025 a čo to urobí s realitným trhom