BRATISLAVA 6. júna (WebNoviny.sk) - Technologickí giganti Google, Apple, Microsoft, Amazon a Facebook okupujú prvých päť priečok rebríčka 2017 BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý uverejnili spoločne WPP a Kantar Millward Brown. Ako spoločnosti informovali, všetky tri firmy si udržali svoje pozície z vlaňajška.
Hodnota značky Google narástla za posledný rok o 7 % na 245,6 mld. USD, v prípade Apple o 3 % na 234,7 mld. USD a Microsoft si pripísal 18 % na 143,2 mld. USD.
Amazon sa vyšvihol na štvrté miesto
Spoločnosť Amazon sa vyšvihla zo siedmeho na štvrté miesto. Amazon dosiahol najväčší nárast dolárovej hodnoty zo všetkých značiek v rebríčku Top 100, rástol o 40,3 mld. USD, čiže o 41 % na 139,3 mld. USD. Facebook na piatej priečke rástol o 27 % na 129,8 mld. USD. Ako WPP a Milward upozornili, štvrtina celkovej hodnoty všetkých značiek zastúpených v rebríčku je tvorená súčtom hodnoty prvých piatich značiek rebríčka, čím len zdôrazňujú svoje dominantné postavenie na súčasnej obchodnej mape sveta.
Šiesta priečka patrí telekomunikačnému operátorovi AT&T, na siedmom mieste sa umiestnila Visa. Čínska značka Tencent postúpila z jedenásteho miesta na ôsme, vďaka rastúcej návštevnosti svojej sociálnej platformy WeChat. Adidas bol najrýchlejšie rastúcou značkou v percentuálnom náraste (+ 58 %, 8,3 miliardy dolárov), nasledovaný čínskou značkou prémiového alkoholu Moutai (+ 48%, 17 miliárd dolárov).
Hodnota značiek z Top 100 vzrástla o 8 %
V tomto roku vzrástla celková hodnota všetkých značiek rebríčka Top 100 o 8 % na 3,64 bil. USD, kým vlani to bol rast o 3 %. Počet značiek s hodnotou presahujúcou 100 mld. USD vzrástol zo šesť na deväť. Celková hodnota značiek rebríčka vzrástla od roku 2006, kedy bol rebríček uvedený prvýkrát, o 152 %.
Obchod bol pre tento rok najrýchlejšie rastúcou kategóriou, zvýšil svoju hodnotu za posledných 12 mesiacov o 14 %. Hlavnými ťahúňmi rastu sú online obchodné značky Amazon a Alibaba, ktoré ako väčšina pôvodne internetových značiek rozširujú svoje obchodné kanály o kamenné obchody. Celková hodnota značiek online obchodníkov vzrástla od roku 2006 o 388 %, zatiaľ čo hodnota tradičných obchodných značiek klesla o 23 %, pretože si podľa zostavovateľov rebríčka dali načas s prispôsobením svojej ponuky a rozšírením o online.
Viac k témam: Apple, Google, MicrosoftZdroj: Webnoviny.sk - Najhodnotnejšími značkami ostávajú Google, Apple a Microsoft © SITA Všetky práva vyhradené.
Zdroj a foto: SITA
© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Policajtom chcú po vzore Orbána zakázať odchod do výsluhového dôchodku, podľa Šeligu vytvára Šutaj Eštok so Solákom atmosféru strachu
- 2.Byť či nebyť (viditeľní)
- 3.The Best Epic Film Music & Music of Game of Thrones 22. novembra 2024
- 4.Pri bytovom dome v Bratislave našli mŕtvu ženu, jej totožnosť zatiaľ nie je známa
- 5.Ná Národnom pochode za život v Košiciach sa zúčastnilo 40-tisíc ľudí (foto)