Ktorých developerov a developerské projekty kupujúci najviac poznajú?
30.3.2021 (Webnoviny.sk) - Exkluzívny prieskum 2CREATE: Z desiatok spoločností, ktoré na developerskom trhu pôsobia, majú iba štyri v povedomí širokej verejnosti dvojcifernú spontánnu poznateľnosť.
Reklamná agentúra 2CREATE, ktorá je lídrom na trhu v developerskom marketingu s viac ako 50 projektami, si nechala vypracovať exkluzívny prieskum v Go4Insight, ktorý vnáša svetlo do problematiky poznateľnosti viac ako troch desiatok developerov a 100 developerských projektov v Bratislave a okolí.
Z výsledkov prieskumu vyplýva, ako verejnosť – vrátane užšie vymedzenej skupiny ľudí, čo za ostatných 12 mesiacov riešili kúpu nehnuteľnosti – vníma poznateľnosť developerov a ich developerských projektov. Kvantitatívny prieskum prebiehal od novembra 2020 do januára 2021 na vzorke 508 obyvateľov Bratislavy a okolia vo veku od 18 do 64 rokov.
Aká je znalosť developerov?
Najvyššiu spontánnu znalosť medzi developermi má JTRE (22 %) tesne pred HB Reavis (20 %), ktorá je na špici v "prvá menovaná". Takmer identicky sú na tom na treťom a štvrtom mieste YIT (15 %) a Penta (14 %). Všetci ostatní developeri majú spontánnu znalosť nižšiu ako 7 %.
Spontánna znalosť developerov medzi tými, ktorí aktívne riešili kúpu nehnuteľnosti za ostatných 12 mesiacov
Top značkou v tejto kategórii je spoločnosť YIT s 28 %, kde vidieť relatívny nárast oproti spontánnej znalosti až + 87 %. Penta Investments s 25 % zaznamenala relatívny nárast + 78 %, J&T Real Estate, ktorá bola lídrom pri celkovej spontánnej znalosti, však len 4 % a pri HB Reavis Group vidieť dokonca 25 % relatívny pokles, čo je ale očakávaným výsledkom, vzhľadom na zameranie spoločnosti, ktorá rieši primárne komerčný, nie rezidenčný development.
A čo podporená znalosť developerov?
V kategórii podporenej znalosti developerov sme s otázkou "Ktoré z uvedených spoločností poznáte?" porovnávali výsledky 11 vybraných developerov. Prvé dve priečky, neprekvapivo, obsadili spoločnosti JTRE a Penta, ktorých poznateľnosť prirodzene vyplýva z ich presahov obchodných aktivít do segmentov mimo developerského trhu. Top trojicu, ktorá v prieskume mala podporenú znalosť nad 40 % uzatvára YIT s dlhodobo silnou poznateľnosťou.
Index cielenej znalosti (Index of Targeted Awareness)
"Kľúčom k pochopeniu, ako komunikačná stratégia zaberá pri plnení obchodných cieľov developerov, je parameter Index cielenej znalosti (ITA). V tomto prípade ide o vyjadrenie rozdielu medzi celkovou poznateľnosťou značky a poznateľnosťou v užšie zadefinovanej cieľovej skupine (ľuďmi, čo za ostatných 12 mesiacov riešili kúpu nehnuteľnosti)" vysvetľuje Martin Porada, CEO agentúry 2CREATE, ktorá prieskum realizovala.
Silné čísla ITA zaznamenali napríklad ITB Development (+ 75 %) a Púpava Development (+ 60 %).
Znalosť developerských projektov
"Prieskum sa zaoberal nielen meraním povedomia verejnosti o tom, kto stavia, ale aj čo sa stavia," pokračuje Porada. Prvá priečka patrí Slnečniciam, víťazovi podľa spontánnej (24 %) aj podporenej znalosti (impozantných 76 %). Ak sa opomenie všeobecne známy, no svojou povahou nerezidenčný projekt Stanica Nivy, projektom s druhou najvyššou spontánnou znalosťou sa stali Čerešne fine living s 11-percentnou spontánnou znalosťou. Čerešne preskočili aj "vychytené" projekty ako Bory (7 %), Eurovea Tower (6 %) či Sky Park (6 %).
2CREATE advertising
Fullservisová reklamná agentúra, ktorá má na konte viac ako 50 developerských projektov a práce pre viaceré veľké, ale aj menšie spoločnosti pôsobiace v real estate nielen na Slovensku. Svoje postavenie najskúsenejšej agentúry na Slovensku v oblasti developerského marketingu dosiahli hlavne BEYOND marketingovým prístupom, ktorý zahŕňa aj veľké spektrum služieb nad rámec bežnej reklamnej agentúry. Pri záujme klienta 2CREATE aktívne vstupuje aj do analytiky, cenotvorby a obchodnej stratégie s cieľom maximalizácie obchodných výsledkov developera. Ich služby sú postavené nielen na dlhoročnom know-how a komplexnom in-house marketingovom servise, ale aj na dátach s PARSER.SK - unikátneho analytického nástroja na zber nekoherentných dát z real estate trhu, vďaka ktorému už niekoľko rokov live 24/7 monitorujú až 21 parametrov každej bytovej jednotky z viac ako 100 projektov na Slovensku.
Informačný servis
Viac k témam: developeri, PR, prieskum
Zdroj: Webnoviny.sk - Ktorých developerov a developerské projekty kupujúci najviac poznajú? © SITA Všetky práva vyhradené.
© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Podnikateľský účet bude povinný a štát zdaní jednotlivé platby
- 2.Facebook, Instagram a WhatsApp mali celosvetový výpadok služieb
- 3.Najviac finančných sprostredkovateľov pribudlo v oblasti dôchodkového zabezpečenia
- 4.Ľadový dóm, kilometre zjazdoviek a bežkárskych tratí, skialpinizmus aj rôzne podujatia. Vysoké Tatry majú v zime čo ponúknuť
- 5.Elon Musk je so 440-miliardovým majetkom opäť najbohatší na svete