Hľadaj

Kampaň Tesca o menštruačnej chudobe získala zlatú cenu EFFIE

Publikované:  Sita Poslať

3.2.2025 (SITA.sk) - Takmer každá druhá žena na Slovensku zažila aspoň raz v živote nejakú formu menštruačnej chudoby – od neschopnosti kúpiť si potrebné množstvo dámskych hygienických potrieb až po jej krajnú podobu, a to hľadanie náhrad menštruačných potrieb, ako sú kusy látky, vreckovky či toaletný papier. Tesco upozornilo na problém menštruačnej chudoby v máji minulého roka unikátnou kampaňou so symbolom postrihaných šiat. Reťazec predstavil aj praktické riešenie – z menštruačných potrieb vlastnej značky odstrihol hodnotu DPH. Netradičná kampaň Tesca vytvorená v spolupráci s agentúrou Istropolitana Ogilvy získala zlato v prestížnom ocenení EFFIE v kategórii Brands - ESG projekty komerčnych značiek.

Kampaň Tesca o menštruačnej chudobe  získala zlatú cenu EFFIE

"Vážime si získanie prestížneho ocenenia EFFIE za kampaň o menštruačnej chudobe. Naším cieľom bolo urobiť dámske hygienické potreby pre ženy dostupnejšie a zároveň otvoriť takú citlivú tému, akou je menštruačná chudoba, aby sme hľadali spoločné riešenia," hovorí Katarína Pšenáková, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku, a dodáva: "Teší ma, že naši zákazníci a zákazníčky, verejnosť a stakeholderi iniciatívu uvítali, čo dokazuje aj veľký ohlas najmä na sociálnych sieťach, zvýšený predaj menštruačných potrieb vlastnej značky Tesco či nadviazanie nových aj dlhodobých spoluprác v tejto oblasti."
Kampaň sa začala 22. mája 2024 na viacerých externých aj interných komunikačných kanáloch. Hlavným symbolom kampane je model "menštruačných šiat" so sloganom Odstrihli by ste si kus oblečenia? Ohrozené skupiny totiž niekedy musia siahnuť na rôzne náhrady menštruačných potrieb – vložky či tampóny potom nahrádzajú kúskom látky, vreckovkami, toaletným papierom či vatou.
"Šaty sme vytvorili v spolupráci so slovenskou dizajnérkou Claudiou Kolesárovou. Biely pattern na šatách je navrhnutý tak, aby ich bolo možné kdekoľvek odstrihnúť. Postrihané šaty následne pútali pozornosť naprieč celým media mixom – od ciytlightov, cez in-store POS-y až po online videá, v ktorých si influencerky postrihali šaty priamo na sebe," dodávajú autorky Patrícia Al-Hadi a Katarína Sopková z Istropolitana Ogilvy.
Súčasťou kampane boli výsledky z exkluzívneho prieskumu Menštruačná chudoba na Slovensku* agentúry NMS pre spoločnosť Tesco. Podľa neho až 44 percent Sloveniek sa aspoň raz v svojom živote stretlo s menštruačnou chudobou a 16 percent ju zažíva aj v súčasnosti, pričom pre dve percentá je to pravidelný problém. Častejšie sú to samoživiteľky a ženy s nižším príjmom.
Najmarkatnejším výsledkom kampane je suma, ktorú ušetrili zákazníčky Tesca na Slovensku pri kúpe menštruačných potriebvlastnej značky Pro Formula vďaka zníženej cene o hodnotu DPH. Doteraz vďaka tomu zákazníčky Tesca na Slovensku ušetrili vyše 100-tisíc eur.
Znížením hodnoty DPH z cien produktov vlastnej značky Tesco sa však pomoc Tesca v boji proti menštruačnej chudobe nekončí. Tesco chce ísť príkladom aj iným firmám, organizáciám či inštitúciám, aby sa pridali k našej iniciatíve a motivovali sme ich spoločne k dôstojnejšej menštruácii pre všetky ženy na Slovensku.
Reťazec nadviazal partnerstvo s Banskobystrickým krajom, ktoré od Tesca získalo menštruačné potreby v hodnote viac ako 6 000 eur pre svoje inštitúcie, ako sú divadlá, knižnice, hvezdáreň, múzeá či osvetové strediská a kontaktné centrá SPACE pre mladých. Počas septembra bola pomoc distribuovaná do takmer 30 inštitúcií kraja. Banskobystrický kraj ako prvý a zatiaľ jediný samosprávny kraj poskytuje menštruačné potreby zadarmo už od roku 2022 na toaletách vo svojich zariadeniach, ako sú úrady či stredné školy a školské zariadenia.
Ďalším projektom na zníženie dosahov menštruačnej chudoby je spolupráca Nadácie Tesco s organizáciou InTYMYta, ktorá na Slovensku zastrešuje projekt Dôstojná menštruácia. Spoločne aj s organizáciou Spolka pracujú na výrobe a implementácii menštruačných skriniek, ktoré sprístupňujú menštruačné potreby na školách, v komunitných centrách a v organizáciách, ktoré podporujú ľudí v núdzi. Tesco podporilo aj unikátny projekt MenstruStation, ktorý pripravili stredoškoláčky z Bratislavy a vďaka ktorému mali všetky žiačky strednej školy k dispozícii dostatok dámskych hygienických potrieb počas celého roka. Tento školský rok podporuje aj OZ Brúderka, ktoré zabezpečuje menštruačné potreby pre Základnú školu Kataríny Brúderovej v bratislavských Vajnoroch.
Netradičná kampaň Tesca vytvorená v spolupráci s agentúrou Istropolitana Ogilvy si odniesla aj prestížne ocenenie Zlatý klinec až v piatich kategóriách – MEDIA (bronzový klinec), PROMO & ACTIVATION (strieborný klinec), PUBLIC RELATIONS (strieborný klinec), CAMPAIGN (strieborný klinec) a ESG (bronzový klinec).
*Pozn.: Online prieskum Menštruačná chudoba na Slovensku realizovala pre Tesco prieskumná agentúra NMS počas mája 2024 na vzorke 1 500 žien.

Informačný servis


Viac k témam: EFFIE, menštruačná chudoba, Ocenenie, PRZdroj: SITA.sk - Kampaň Tesca o menštruačnej chudobe získala zlatú cenu EFFIE © SITA Všetky práva vyhradené.

© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.

logo
Prečítajte si tiež:
18.2.2025 Správy

Americko-ruské rokovania. Rubio a Lavrov sa dohodli na spustení mierových rokovaní – VIDEO, FOTO

18.2.2025 (SITA.sk) ...

18.2.2025 Správy

Chlapec mal vzduchovkou postreliť deväťročné dievča do oblasti hlavy

18.2.2025 (SITA.sk) - V Chminianskych Jakubovanoch mal desaťročný chlapec vzduchovkou streliť deväťročné dievča do oblasti hlavy. O prípade ...

18.2.2025 Redakcia FinReport

Hodnota bitcoinu má do troch rokov narásť na pol milióna dolárov

Preteky v tom, kto príde so smelšou predikciou rastu hodnoty bitcoinu, pokračujú. Bezprostredne po tom, ako najväčšia kryptomena na trhu ...

18.2.2025 Správy

Láska ide cez… rozhlasový éter! BILLA a Funko spolu priniesli magický Valentín

18.2.2025 (SITA.sk) - Do obľúbenej predajne potravín nemusíte chodiť iba na nákup. Čo tak si v nej vychutnať vysielanie, ktoré odtiaľ ...

18.2.2025 Správy

Matovič adresoval progresívcom kritiku. PS rozbíja opozíciu a ľuďom berie nádej, že vieme držať spolu, kritizuje – VIDEO

18.2.2025 (SITA.sk) - Líder hnutia Slovensko Igor Matovič v utorok adresoval výčitku Progresívnemu Slovensku (PS), v ktorej kritizoval ich ...

18.2.2025 Správy

Medzi Slovákmi sa šíria nové podvodné správy. Ak vám prišli tiež, toto určite nerobte

18.2.2025 (SITA.sk) - Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) upozorňuje na aktuálnu phishingovú kampaň. Neznáma osoba ...

18.2.2025 Martina Staňová

Najbohatšia generácia investorov sú baby boomers

Prístup k investovaniu sa medzi jednotlivými generáciami líši. Ich pohľad na financie formuje ekonomická a spoločenská situácia, ako aj ...

18.2.2025 Martin Jamnický

Najväčšie výzvy pre banky na Slovensku v roku 2025

Nadchádzajúce obdobie zmien prinesie slovenským bankám kombináciu regulačných, technologických a ekonomických výziev, ktoré si vyžiadajú ...

18.2.2025 Redakcia FinReport

Nový zákon o ochrane spotrebiteľa zasiahne aj voči greenwashingu

Aj vám sa už stalo, že vás výrobca alebo predajca presviedčali, že ich výrobok je ekologický, zelený, udržateľný či inak priateľský k ...

18.2.2025 Správy

Podpora ukrajinských utečencov na Slovensku bude stáť takmer 80 miliónov dolárov, plán koordinuje OSN

18.2.2025 (SITA.sk) - Na podporu 136-tisíc vojnových utečencov z Ukrajiny na Slovensku bude v najbližších dvoch rokoch potrebné vynaložiť 79 ...

18.2.2025 Správy

Polícia vyhostila Ukrajinca z krajiny, vyšetrovanie dokázalo napojenie na spravodajské služby

18.2.2025 (SITA.sk) - Polícia administratívne vyhostila 59-ročného štátneho príslušníka Ukrajiny s napojením na spravodajské služby. Ako ...

18.2.2025 Správy

Schaeffler predstavil moderné školiace centrum na Kysuciach: Investícia do vzdelávania a rozvoja zamestnancov aj mladých talentov

18.2.2025 (SITA.sk) - Nové priestory školiaceho centra poskytnú kvalitné podmienky pre vzdelávanie a rozvoj zamestnancov, žiakov duálneho ...

18.2.2025 Dominik Horváth

Technologickí lídri, ktorí zaspali dobu – Kodak, Nokia, IBM

V minulosti boli na vrchole, dnes sú na dne. Existuje množstvo príkladov spoločností, ktoré boli kedysi neohrozené, no napokon zlyhali, ...

18.2.2025 Správy

Trnava si pripomenie Svetový deň sprievodcov cestovného ruchu, návštevníkov čakajú dve netradičné prehliadky

18.2.2025 (SITA.sk) - Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) Trnava Tourism organizuje v sobotu 22. februára dve netradičné prehliadky ...

18.2.2025 Správy

Voľby by vyhralo Progresívne Slovensko pred Smerom, SaS stráca na KDH pol percenta

18.2.2025 (SITA.sk) - Keby sa parlamentné voľby konali v prvej polovici februára, vyhralo by ich Progresívne Slovensko (PS) so ziskom 24,1 ...

18.2.2025 Správy

Vzťahy s Českom sú podľa Blanára na vysokej úrovni, zrušené medzivládne rokovania považuje za „zanedbateľnú vec“ – VIDEO

18.2.2025 (SITA.sk) - Vzťahy s Českou republikou sú na vysokej úrovni a zrušené medzivládne rokovania s našimi susedmi sú "absolútne ...

18.2.2025 Správy

Škoda Superb sa uchádza o ocenenie v kategórii „Out of Office“ v súťaži CBRE Office roka 2024

18.2.2025 (SITA.sk) ...

17.2.2025 Redakcia FinReport

Trináste dôchodky budú vyššie. Kto dostane viac a o koľko?

Trináste dôchodky sa v minulom roku stali plnohodnotnou sociálnou dávkou, na ktorú majú penzisti nárok aj bez toho, aby o ňu žiadali. Dobrou ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay