BRATISLAVA 19. februára (WebNoviny.sk) - Európska komisia (EK) zintenzívnila svoju informačnú kampaň zameranú na pripravenosť podnikov z EÚ v oblasti ciel a nepriamych daní, ako je daň z pridanej hodnoty (DPH). Reaguje tak na riziko, že Spojené kráľovstvo môže 30. marca tohto roku opustiť EÚ bez dohody.
„Informačná kampaň, ktorá sa začala v pondelok, je súčasťou pretrvávajúceho úsilia EK pripraviť sa na odchod Spojeného kráľovstva z Európskej únie bez dohody. Táto kampaň by mala pomôcť informovať podniky, ktoré chcú po 30. marci ďalej obchodovať so Spojeným kráľovstvom, o tom, čo musia urobiť, aby bol tento prechod čo najplynulejší. Príprava na to, že sa Spojené kráľovstvo stane treťou krajinou, je nesmierne dôležitá, ak sa chceme vyhnúť výraznému narušeniu obchodovania v EÚ,“ informovalo Zastúpenie Európskej komisie v SR.
Riziko tvrdého brexitu sa zvyšuje
Komisár pre hospodárske a finančné záležitosti, dane a clá Pierre Moscovici v tejto súvislosti povedal, že každým dňom sa zvyšuje aj riziko tvrdého brexitu.
„Európska komisia a colné orgány členských štátov intenzívne pracujú na tom, aby boli pripravené zaviesť kontroly tovaru pohybujúceho sa medzi EÚ a Spojeným kráľovstvom. Má to kľúčový význam pre ochranu našich spotrebiteľov a vnútorného trhu. Veľa závisí od schopnosti podnikov, ktoré obchodujú so Spojeným kráľovstvom, rýchlo sa oboznámiť s colnými predpismi, ktoré budú platiť od prvého dňa brexitu bez dohody. Nesmieme strácať čas, a preto ponúkame pomoc formou informačnej kampane,“ povedal Moscovici.
Široká škála materiálov
Cieľom kampane, ktorá sa začína, je zvýšiť informovanosť podnikateľskej komunity EÚ, a najmä malých a stredných podnikov. Na to, aby boli podniky pripravené na scenár bez dohody a mohli pokračovať v obchodovaní so Spojeným kráľovstvom, by mali podľa EK, posúdiť, či majú potrebné technické a ľudské kapacity na zabezpečenie dodržiavania colných postupov a pravidiel.
Taktiež by mali zvážiť získanie rôznych colných povolení a registrácií s cieľom uľahčiť si svoju obchodnú činnosť, ak je Británia súčasťou ich dodávateľského reťazca a mali by sa skontaktovať s colným orgánom svojho členského štátu s cieľom získať informácie, aké ďalšie prípravné kroky môžu podniknúť.
„Podniky majú k dispozícii širokú škálu materiálov vrátane jednoduchého päť krokového kontrolného zoznamu, ktorý poskytuje prehľad potrebných opatrení. Materiály ku kampani sú dostupné vo všetkých jazykoch EÚ,“ uzavrel Moscovici.
Viac k témam: brexit, Európska komisia (EK), Európska úniaZdroj: Webnoviny.sk - Európska komisia pripravuje podniky na tvrdý brexit, spustila informačnú kampaň © SITA Všetky práva vyhradené.
Zdroj a foto: SITA
© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Stredoveké trhy na Bratislavskom hrade 29. marca - 1. apríla 2024
- 2.Kryptoveľmoci: Najvyššiu mieru vlastníctva kryptomien majú v Turecku, Thajsku a v Argentíne
- 3.Pav Gill: Whistleblower z kauzy Wirecard spustil novú oznamovaciu platformu Confide
- 4.J&T ARCH sa stal najväčším fondom v Česku a na Slovensku
- 5.Cyklista neprežil zrážku s autom medzi Skalicou a Holíčom, polícia apeluje na používanie reflexných prvkov (foto)