BRATISLAVA 24. júna (WebNoviny.sk) - Európska komisia (EK) v piatok predstavila návrh investovať 2,7 mld. eur do 152 kľúčových dopravných projektov. Vybrané projekty sú väčšinou zamerané na strategické úseky európskej dopravnej siete.
Odporúčame:Európske štáty budú súťažiť o agentúry sídliace v Londýne, Slovensko má zálusk na jednu z nich
Ich cieľom je zabezpečiť čo najvyššiu pridanú hodnotu EÚ a prispieť k modernizácii železničných tratí, odstraňovaniu prekážok brzdiacich dopravu a zlepšovaniu cezhraničných prepojení, k inštalácii zariadení na dodávku alternatívnych palív, ako aj k realizácii inovačných riešení riadenia dopravy.
Informovalo o tom zastúpenie EK na Slovensku. V rámci Slovenska bolo na financovanie vybraných 13 návrhov za viac ako 153 mil. eur.
Rýchlonabíjačky pre elektromobily
Medzi vybranými návrhmi sú napríklad vypracovanie prípravných štúdií na modernizáciu 26 kilometrov dlhého úseku železničnej trate Malacky-Kúty, vybudovanie 144 nabíjacích staníc so striedavým a jednosmerným prúdom a 23 rýchlonabíjačiek pre elektromobily v Bratislave, Ľubľane a Záhrebe, či zavedenie GSM-R na komunikáciu medzi vlakom a kontrolnými centrami železničnej regulácie pozdĺž 329 kilometrov dlhého úseku železničnej trate Varín-Košice-Čierna nad Tisou.
Investície by mali priniesť miliardy eur
Tieto investície sa uskutočnia v rámci Nástroja na prepájanie Európy, finančného mechanizmu EÚ na podporu budovania sietí infraštruktúry a prinesú 4,7 mld. eur z verejných i zo súkromných zdrojov. Komisia tak dôsledne plní svoj Investičný plán pre Európu a záväzok prepojiť Európu vrátane nedávno vyhláseného programu Európa v pohybe.
Viac k témam: Európska komisia (EK), Slovensko, železničná dopravaZdroj: Webnoviny.sk - Európska komisia chce podporiť slovenské projekty v rámci modernizácie železníc © SITA Všetky práva vyhradené.
Zdroj a foto: SITA
© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.