Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Internet banking na Slovensku ľudí sklamal, ocenili ochotu call centier

FinancnaHitparada.sk Financie Poslať

Neprehľadný internet banking a neprofesionalita bankárov je to, čo hnevá väčšinu Slovákov. Vyplýva to z celonárodného prieskumu kvality bánk, ktorý zrealizoval nezávislý hodnotiaci systém Staffino v spolupráci s portálom FinančnáHitparáda.sk.

Nezávislé hodnotenia ukázali na nepokojnosť

Klienti bánk sa prvýkrát vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami a prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Na základe vyše 3300 hodnotení sa v prieskume hneď za neprehľadným internet bankingom umiestnili neochota a neprofesionalita personálu či nevýhodnosť bankových produktov. Pre Slovákov je používanie internet bankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky.  Napriek technickému pokroku klienti vyčítajú aj zastaranosť vzhľadu a funkcionalitu internet bankingu. Slováci by na základe prieskumu uvítali väčšie možnosti vybavenia svojich požiadaviek cez internet alebo prostredníctvom call centra.

Čo Slováci na službách bánk najviac kritizujú?

Neochotní zamestnanci sú tŕňom v oku

Slovákom sa nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty.  Sympatické im nie sú ani zmeny poplatkov a podmienok využívania osobných účtov, či iných produktov. Ak chcú totiž získať účet bez poplatku alebo inú výhodnejšiu službu, musia splniť množstvo niekedy až absurdných podmienok. Toto ľudí trápi paradoxne viac ako rýchlosť vybavenia ich žiadostí či to, že majú na pobočkách málo súkromia pri jednotlivých priehradkách. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internet bankingu. Prekážajú im rozličné komplikované podmienky, ktoré musia splniť, aby mali nárok na účet zdarma či iné výhody. Zároveň by privítali, ak by si banky viac vážili verných klientov,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino. „Naopak služby call centier, ústretovosť a odbornosť zamestnancov sú tie vlastnosti, ktoré Slováci na bankách najviac oceňujú. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie.“ hovorí Alica Dobáková z portálu www.FinancnaHitparada.sk.  „Až 24% klientov sa negatívne vyjadrilo k výhodnosti bankových produktov a výške poplatkov. Ak sa pozrieme len na poplatok za vedenie balíka služieb k bežnému účtu, tak bez akýchkoľvek podmienok je zadarmo len v dvoch bankách. Ďalšie banky uvádzajú spolu skoro 80 rôznych podmienok k získaniu 50% alebo 100% zľavy z poplatku. Tu je stále priestor na zlepšenie.“ doplnil Martin Švidroň.

Slováci na službách bánk najviac oceňujú

logo
Prečítajte si tiež:
25.4.2024 Redakcia FinReport

DPH budú po novom platiť firmy s ročným obratom vyšším ako 50-tisíc eur

Platcov dane z pridanej hodnoty (DPH) čakajú v budúcom roku zmeny. Povinnosť registrácie za platcu DPH sa po novom vzťahuje na tuzemské firmy ...

25.4.2024 Martin Jamnický

Investori začali dávať prednosť ETF fondom pred podielovými fondmi

Slováci zmenili preferencie pri investovaní. Potvrdzuje to nová štatistika Preferencie Slovákov pri investičných rozhodnutiach prechádzajú ...

25.4.2024 Robert Juriš

Na Slovensku pracuje rekordných viac ako 103-tisíc cudzincov

Počet pracujúcich cudzincov na Slovensku dosiahol nový rekord. V marci tohto roku sa ich počet vyšplhal nad úroveň 103-tisíc. Pritom až ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Na darovanie 2 % zo svojich daní máte čas do konca apríla

Ak chcete poukázať podiel zo svojej zaplatenej dane za rok 2023 vybranej neziskovej organizácii, nadácii či občianskemu združeniu, máte čas ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Počet insolvencií vlani narástol o 15 %, toto sú najčastejšie príčiny

Až 400 firiem sa vlani na Slovensku ocitlo v stave platobnej neschopnosti. Bolo ich o 53 viac ako v treťom kovidovom roku 2022, čo predstavuje ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

UNICEF a detskí lekári adaptovali slovenskú verziu aplikácie Bebbo pre rodičov detí do 6 rokov

Počet detských lekárov na Slovensku klesá a ich priemerný vek je 59 rokov. Jedným z riešení, ako zachovať dostupnosť všestrannej ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Škody po vyčíňaní prírodných živlov vlani stúpli v stovkách percent

Počasie počas minulého roku niekoľkokrát ukázalo svoju divokosť a nevyspytateľnosť. Povodne, prívalové dažde, krupobitia, tornádo, ...

24.4.2024 Roland Régely

Home office alebo hybridná práca? Banky na Slovensku preferujú skôr druhú možnosť

Slovenská sporiteľňa nedávno oznámila, že jej call centrum bude kompletne pracovať z domu. Najväčšia slovenská banka to odôvodnila ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Ako získať vodičské oprávnenie s finančným príspevkom od štátu

Získať vodičské oprávnenie na Slovensku nie je veru lacnou záležitosťou. Mladí ľudia, ktorí sú v opatere centier pre deti a rodiny, po ...

21.4.2024 Redakcia FinReport

Ako postupovať keď zistíme, že čerstvo kúpená nehnuteľnosť je poškodená?

Po kúpe bytu či domu sa môžu s odstupom času objaviť chyby, poruchy alebo poškodenia, na ktoré predávajúci neupozornil kupujúceho. Čo ...

20.4.2024 Redakcia FinReport

Nie je diéta ako diéta, vždy ide najmä o obchod

S príchodom jari sa pozornosť veľkého množstva spotrebiteľov sústreďuje na to, či do leta stihnú schudnúť do plaviek. Na mnohých ...

19.4.2024 Redakcia FinReport

Odchod do predčasného dôchodku bude po novom menej výhodný

Čerstvo schválená novela zákona o sociálnom poistení priniesla nie jednu, ale hneď dve novinky, ktoré zaujímajú slovenských dôchodcov. ...

18.4.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o sociálnom poistení prinesie penzistom vyššie 13. dôchodky

Poslanci Národnej rady SR schválili novelu zákona o sociálnom poistení, v rámci ktorej odhlasovali vznik novej dôchodkovej dávky. Je ňou 13. ...

18.4.2024 Martin Jamnický

Predmanželská zmluva sa na Slovensku uzavrieť nedá, no upraviť bezpodielové spoluvlastníctvo je možné

Snúbenci na Slovensku nemôžu uzavrieť pred svadbou predmanželskú zmluvu a dohodnúť sa tak vopred na vyrovnaní majetku v prípade rozvodu. ...

18.4.2024 Redakcia FinReport

Registrácia daňových subjektov z úradnej moci je opäť o niečo jednoduchšia

Registrácia daňových subjektov Finančnou správou SR z úradnej moci je od polovice apríla tohto roku o niečo jednoduchšia. Daniari totiž ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Hodnota bodu pre úrazové dávky sa v tomto roku zvýšila na 28,60 eura

Hodnota bodu, ktorá je potrebná na výpočet sumy úrazových dávok, je v tomto roku 28,60 eura. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa ...

14.4.2024 Redakcia FinReport

Predaje nehnuteľností sa rozbiehajú, ceny sa pomaly opäť zvyšujú

Realitný trh a predaje nehnuteľností sa postupne rozbiehajú. Keďže Slováci radi bývajú vo vlastnom, od kúpy bytu alebo rodinného domu ich ...

13.4.2024 Redakcia FinReport

Ako plánovať financie v partnerskom vzťahu, a ktorým chybám sa radšej vyhnúť

Peniaze patria k najčastejším dôvodom sporov a hádok v manželstve či spolužití. Kým niekto hospodári sám, má to jednoduchšie, pretože ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay