Hľadaj

Finančný agent je pri životnom poistení nezastupiteľný

14 Financie Poslať

Kým trend pri iných druhoch poistení jasne smeruje k digitalizácii, možností na uzatvorenie životného poistenia online nie je veľa. Dôvodom nie je len konzervatívnosť Slovákov, ale potreba súčinnosti človeka s človekom aj v 21. storočí.

Úloha agenta naberá na význame

Podiel poistných produktov, ktoré je možné uzatvoriť online, narastá, no životné poistenie akoby trend digitalizácie zatiaľ obchádzal. Dôvodom rozhodne nie sú absentujúce technické možnosti. Pri takom komplexnom produkte, akým je oblasť životného poistenia, však naberá na význame oblasť poradenstva. „Skúsený finančný agent vie klientovi celý produkt komplexne predstaviť, prebrať s ním jednotlivé riziká a vypracovať mu ponuku podľa potrieb aj očakávania do budúcnosti. Takisto vie pružne reagovať na meniace sa potreby klienta alebo zmeny, ktoré v jeho živote nastanú. Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné a tento servis zabezpečuje práve finančný agent,“ hovorí Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne.

Rozhoduje teda predstavenie produktu ľudskou rečou a nielen strohé „vysypanie“ základných parametrov. Dôležité je aj poctivé a komplexné servisovanie produktu počas celej jeho dĺžky trvania. Aj to je parameter, ktorý žiada čoraz viac klientov od svojich agentov. Počítač také niečo nedokáže, hoci vie poslať newsletter s novou ponukou služieb aj zaslať dokumenty na vypísanie.

 

Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné.

 

 

Algoritmus agentov nevytlačí

V súčasnosti je na realitu každodenného života a rôzne potreby klienta schopný reagovať aj počítačový algoritmus. Zvládne pripraviť porovnania, predstaviť výhodné riešenie a poisťovni šetrí náklady. Napriek tomu povolaniu finančného agenta nehrozí zánik. „Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru s poisťovacím poradcom je v správnom pochopení súvislostí v rámci rozhovoru o bežnom živote a doplnení poistenia rizík, ktoré algoritmus na základe vstupných údajov nevyhodnotil ako potrebné,“ hovorí o špecifickej úlohe agenta Nosková Illášová, hovorkyňa poisťovne Kooperativa.

 

Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu.

 

Počítačovo sa síce dá nastaviť napríklad metodika výberu potrebných rizík či správna výška poistných súm. Tieto aplikácie dokonca využívajú aj samotní agenti, no pre bežného človeka, ktorý sa vo financiách nevyzná, nepredstavujú riešenie, ktoré by dokázal plnohodnotne využiť. „U laickej verejnosti by mohol nastať problém v správnom porozumení odbornej terminológie, zohľadnení všetkých faktorov rodinných financií, prípadne nízkej finančnej gramotnosti samotného obyvateľstva. Agent je potrebný aj pri správnom nastavení výšky poistných súm, čo má vplyv aj na celkové poistné a eliminuje možnú nespokojnosť klienta,“ hovorí Ing. Daniela Vlčková z Wüstenrot poisťovne.
 

Dosiahnuť spokojnosť klienta je základ

Životné poistenie sa podstatne líši od iných typov poistenia, pretože zohľadňuje individuálne potreby človeka aj jeho zdravotný stav či rodinné vzťahy. Zo skúseností Allianz – SP vyplýva, že preto samotní klienti vyhľadávajú skôr pomoc kvalifikovaného agenta, ktorý im vie pripraviť riešenie na mieru podľa potrieb a očakávaní. Vtedy nadobudnú pocit spokojnosti. Na tom by mala stáť aj asistencia a spolupráca finančného agenta s klientom pri uzatváraní životného poistenia. „Pri komplexných a dlhodobých produktoch, ako je napríklad životné poistenie, sa budú klienti vždy chcieť poradiť so „živým poradcom“, ktorý pozná ich situáciu, potreby aj očakávania do budúcnosti, ktorý sa im vie navyše prispôsobiť aj časovo,“ predpokladá vývoj situácie Helena Kanderková. Klient získa presvedčenie o vhodnosti produktu pre jeho potreby, a to mu vie poskytnúť len konzultácia s odborníkom. „Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu. Aj keď si naštudujú ponuky a možnosti poistenia online, informáciám často detailne nerozumejú. Živý kontakt s poradcom a konzultácia s odborníkom sú pre ich správne rozhodnutie o poistke nevyhnutné,“ dodáva Beata Lipšicová, PR konzultant poisťovne UNIQA.

 

 

Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru je v správnom pochopení súvislostí.

 

Kvalitných finančných agentov trh potrebuje

Rodinný a spoľahlivý finančný agent nemá svoje miesto len pri životnom poistení. Konzultácia s odborníkom je niekedy prospešná aj pred uzatváraním nenáročného cestovného poistenia. Vyhne sa napríklad duplicitnému poisteniu liečebných nákladov, ktoré zvykne byť súčasťou platobnej karty. Práve tu rastie postavenie dobrých rodinných agentov, ktorí poskytnú klientovi okrem životného poistenia celý poistný servis, ktorý potrebuje. „Naše skúsenosti hovoria, že aj napriek tomu, že Slováci vymoženosti internetu využívajú a radi si ponuky poistenia pozrú online, sú vo svojej podstate stále konzervatívni. Potrebujú kontakt s obchodníkom a vo všeobecnosti stále veľmi často dohadujú poistenie či už priamo v pobočkách, alebo cez sprostredkovateľov,“ uzatvára Beata Lipšicová.

 

Prečítajte si tiež:
20.9.2017 Ján Beracka

Búrky páchajú veľké škody, ničia najmä strechy a autá

Nedávne búrky napáchali na majetkoch značné škody. Týka sa to viacerých regiónov Slovenska. Poškodené sú nehnuteľnosti aj automobily. ...

19.9.2017 Ján Beracka

Hypotéky pre mladých budú administratívne náročnejšie, pôvodný systém platí do konca roka

Už dlhší čas je známe, že zvýhodnenie hypotekárneho úveru pre mladých sa od januára zmení na daňový bonus. Táto zmena má viacero ...

18.9.2017 Ján Beracka

Drony majú budúcnosť. Aj v poisťovníctve

Poistenie dronov je zatiaľ iba na začiatku, na Slovensku sa podobá na PZP. Ďalšie produkty sa zrejme budú rozvíjať spolu s touto ...

15.9.2017 Ivana Michalová

Na Bankového ombudsmana sa obracia čoraz viac ľudí, problematické sú úvery

Kancelária Bankového ombudsmana (BO) poskytla v  roku 2016 rekordný počet konzultácií spotrebiteľom. Rekordný bol aj objem vrátených ...

14.9.2017 Marek Mittaš

Doplnkové poistenie automobilov. Chránia viac ako len základ

Povinné zmluvné poistenie automobilu je povinnou výbavou. Havarijné zase doplnkovou kolekciou. Na trhu je k nemu aj množstvo pripoistení, na ...

12.9.2017 Marek Mittaš

Výhodné cesty k novému autu

V podnikaní aj bežnom živote je auto skôr nevyhnutnosť než prestíž. Dostupnosť áut zvyšuje aj široká paleta možností financovania. ...

5.9.2017 Ján Beracka

Nové požiadavky na odbornosť potrápia najmä príležitostných agentov

Vláda Slovenskej republiky už schválila znenie novely zákona zákona o  finančnom sprostredkovaní a  finančnom poradenstve, objavujú sa ...

16.8.2017 Ján Beracka

Návrh novely zákona o finančnom sprostredkovaní schválila vláda

Vláda na stredajšom rokovaní schválila novelu zákona 186/2009 o finančnom sprostredkovaní. Okrem iného sa vláda stotožnila aj so ...

14.8.2017 Ján Beracka

Nemecké firmy sú pre Slovensko dôležité

Štrajk v bratislavskom závode spoločnosti Volkswagen upriamil pozornosť na investície, ktoré na Slovensko prišli z Nemecka. Najsilnejšia ...

28.7.2017 Ján Beracka

Novela zákona o sprostredkovaní vyvolala hromadnú pripomienku

Novela zákona o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve (zákon č. 186/2009) chce zásadným spôsobom legislatívne upraviť ...

6.7.2017 Ján Beracka

Rezort financií navrhuje zmeny v nákladoch a odmenách agentov

Novela zákona o finančnom sprostredkovaní (zákon č. 186/2009 Z. z.) sa venuje aj nákladom na finančné sprostredkovanie a finančné ...

30.6.2017 Ján Beracka

Požiadavky na odbornosť agentov a poradcov sa majú meniť

Na Slovensku sa vo finančnom vzdelávaní objavujú veľké rezervy. Nie je to však problém, ktorý by bol iba na strane klientov. Ministerstvo ...

30.6.2017 Financial Report

Spoločnosť Finvia Group s.r.o. sa stala súčasťou skupiny UMD group

12.6.2017 AFISP

Predvídajte riziká na dovolenke

Bezpečnosť regiónu, ale aj komplexné poistenie a finančné zabezpečenie by mali byť prvoradými, na čo sa zamerajte pri plánovaní ...

8.6.2017 Redakcia FinReport

AFISP má nového predsedu predstavenstva

30.5.2017 AFISP

Chabá finančná gramotnosť detí. Aké sú dôvody?

Slovenské deti výrazne zaostávajú za svojimi rovesníkmi z krajín OECD v úrovni finančnej gramotnosti, čo najnovšie potvrdil aj prieskum ...

29.5.2017 Golden Gate

Golden Gate CZ otvára pobočku na Slovensku

Spoločnost Golden Gate CZ, najväčší predajca drahých kovov na českom trhu, expanduje na Slovensko. Novú pobočku, i s výdajom, otvorila v ...

17.5.2017 SASS - Slovenská asociácia správcovských spoločností

Neskrývajte vaše peniaze do vankúša, radšej ich rozumne investujte

Ako sa zarobiť a naučiť investovať aj s minimom financií. Radí Ing. Ivan Znášik, výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie správcovských ...

PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení

SPRAVODAJSTVO

ÚRSO má dvoch nových podpredsedov, Jahnátek kladie dôraz na ich odbornosť
Vláda schválila Hlivákov mesačný plat, nový predseda ÚVO mesačne zarobí tisícky eur
IT GALA 2017: Odovzdávanie počítačových „Oskarov“ už čoskoro
Kiska sa v New Yorku stretol s Porošenkom, hovorili o reformách aj plynovode Nordstream 2
Študentke v Česku zakázali nosiť hidžáb, podľa sudcu má byť škola neutrálnym prostredím

ANKETA

Akú technicko-administratívnu záťaž očakávate s príchodom GDPR?
malú (0%)
strednú (50%)
výrazné komplikácie podnikania (50%)
neviem o čo ide/neviem odhadnúť (0%)

Chcete dostávať novinky na E-mail?

FinReport
O nás Kontakt