Hľadaj

Finančný agent je pri životnom poistení nezastupiteľný

15 Financie Poslať

Kým trend pri iných druhoch poistení jasne smeruje k digitalizácii, možností na uzatvorenie životného poistenia online nie je veľa. Dôvodom nie je len konzervatívnosť Slovákov, ale potreba súčinnosti človeka s človekom aj v 21. storočí.

Úloha agenta naberá na význame

Podiel poistných produktov, ktoré je možné uzatvoriť online, narastá, no životné poistenie akoby trend digitalizácie zatiaľ obchádzal. Dôvodom rozhodne nie sú absentujúce technické možnosti. Pri takom komplexnom produkte, akým je oblasť životného poistenia, však naberá na význame oblasť poradenstva. „Skúsený finančný agent vie klientovi celý produkt komplexne predstaviť, prebrať s ním jednotlivé riziká a vypracovať mu ponuku podľa potrieb aj očakávania do budúcnosti. Takisto vie pružne reagovať na meniace sa potreby klienta alebo zmeny, ktoré v jeho živote nastanú. Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné a tento servis zabezpečuje práve finančný agent,“ hovorí Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne.

Rozhoduje teda predstavenie produktu ľudskou rečou a nielen strohé „vysypanie“ základných parametrov. Dôležité je aj poctivé a komplexné servisovanie produktu počas celej jeho dĺžky trvania. Aj to je parameter, ktorý žiada čoraz viac klientov od svojich agentov. Počítač také niečo nedokáže, hoci vie poslať newsletter s novou ponukou služieb aj zaslať dokumenty na vypísanie.

 

Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné.

 

 

Algoritmus agentov nevytlačí

V súčasnosti je na realitu každodenného života a rôzne potreby klienta schopný reagovať aj počítačový algoritmus. Zvládne pripraviť porovnania, predstaviť výhodné riešenie a poisťovni šetrí náklady. Napriek tomu povolaniu finančného agenta nehrozí zánik. „Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru s poisťovacím poradcom je v správnom pochopení súvislostí v rámci rozhovoru o bežnom živote a doplnení poistenia rizík, ktoré algoritmus na základe vstupných údajov nevyhodnotil ako potrebné,“ hovorí o špecifickej úlohe agenta Nosková Illášová, hovorkyňa poisťovne Kooperativa.

 

Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu.

 

Počítačovo sa síce dá nastaviť napríklad metodika výberu potrebných rizík či správna výška poistných súm. Tieto aplikácie dokonca využívajú aj samotní agenti, no pre bežného človeka, ktorý sa vo financiách nevyzná, nepredstavujú riešenie, ktoré by dokázal plnohodnotne využiť. „U laickej verejnosti by mohol nastať problém v správnom porozumení odbornej terminológie, zohľadnení všetkých faktorov rodinných financií, prípadne nízkej finančnej gramotnosti samotného obyvateľstva. Agent je potrebný aj pri správnom nastavení výšky poistných súm, čo má vplyv aj na celkové poistné a eliminuje možnú nespokojnosť klienta,“ hovorí Ing. Daniela Vlčková z Wüstenrot poisťovne.
 

Dosiahnuť spokojnosť klienta je základ

Životné poistenie sa podstatne líši od iných typov poistenia, pretože zohľadňuje individuálne potreby človeka aj jeho zdravotný stav či rodinné vzťahy. Zo skúseností Allianz – SP vyplýva, že preto samotní klienti vyhľadávajú skôr pomoc kvalifikovaného agenta, ktorý im vie pripraviť riešenie na mieru podľa potrieb a očakávaní. Vtedy nadobudnú pocit spokojnosti. Na tom by mala stáť aj asistencia a spolupráca finančného agenta s klientom pri uzatváraní životného poistenia. „Pri komplexných a dlhodobých produktoch, ako je napríklad životné poistenie, sa budú klienti vždy chcieť poradiť so „živým poradcom“, ktorý pozná ich situáciu, potreby aj očakávania do budúcnosti, ktorý sa im vie navyše prispôsobiť aj časovo,“ predpokladá vývoj situácie Helena Kanderková. Klient získa presvedčenie o vhodnosti produktu pre jeho potreby, a to mu vie poskytnúť len konzultácia s odborníkom. „Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu. Aj keď si naštudujú ponuky a možnosti poistenia online, informáciám často detailne nerozumejú. Živý kontakt s poradcom a konzultácia s odborníkom sú pre ich správne rozhodnutie o poistke nevyhnutné,“ dodáva Beata Lipšicová, PR konzultant poisťovne UNIQA.

 

 

Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru je v správnom pochopení súvislostí.

 

Kvalitných finančných agentov trh potrebuje

Rodinný a spoľahlivý finančný agent nemá svoje miesto len pri životnom poistení. Konzultácia s odborníkom je niekedy prospešná aj pred uzatváraním nenáročného cestovného poistenia. Vyhne sa napríklad duplicitnému poisteniu liečebných nákladov, ktoré zvykne byť súčasťou platobnej karty. Práve tu rastie postavenie dobrých rodinných agentov, ktorí poskytnú klientovi okrem životného poistenia celý poistný servis, ktorý potrebuje. „Naše skúsenosti hovoria, že aj napriek tomu, že Slováci vymoženosti internetu využívajú a radi si ponuky poistenia pozrú online, sú vo svojej podstate stále konzervatívni. Potrebujú kontakt s obchodníkom a vo všeobecnosti stále veľmi často dohadujú poistenie či už priamo v pobočkách, alebo cez sprostredkovateľov,“ uzatvára Beata Lipšicová.

 

Prečítajte si tiež:
21.11.2017 Ján Beracka

Neuhradené faktúry blokujú väčším slovenským firmám okolo 2,7 mil. eur

Približne štvrtina úhrad faktúr za tovary sa služby na Slovensku mešká. Ukázal to prieskum European Payment Practices 2017, ktorý ...

20.11.2017 Orange Slovensko

Orange ako prvý operátor v spolupráci s Nokiou predstavil možnosti 5G: Spoločne so zákazníkmi a štátnou správou vytvára budúcnosť mobilnej komunikácie a digitálneho priemyslu

Slovensko má reálnu šancu stať sa jedným z lídrov v budovaní vysokorýchlostných sietí piatej generácie (5G) v Európe. Zhodli sa na tom ...

20.11.2017 Marek Mittaš

Čo podľa Vás prinesie GDPR?

16.11.2017 Ivana Michalová

Doplnky patria aj do pánskej módy

Aj keď sa na prvý pohľad zdá, že pánska móda nemôže mať taký rozmanitý charakter ako dámska, opak je pravdou. K rozmanitosti pánskej ...

15.11.2017 Natália Hučková

Čo všetko podľa GDPR sú osobné údaje?

Pojem osobné údaje je s  blížiacim sa nadobudnutím účinnosti GDPR skloňovaný takmer všade. Pri poskytovaní služieb, napríklad pri ...

14.11.2017 Natália Hučková

GDPR upravuje postavenie zodpovednej osoby

S  pojmom zodpovedná osoba sme sa mohli stretnúť už v  rámci zákona o  ochrane osobných údajov. GDPR však zavádza rozdiely. ...

13.11.2017 Ján Beracka

Slováci nie sú šampióni v sporení, bude sa to musieť zmeniť

Slováci v plnej miere nevyužívajú potenciál vlastných zárobkov, ani silu ekonomiky. Prejavuje sa to na prístupe k šetreniu, aj v spôsobe, ...

6.11.2017 Marek Šimo

Ako fungujú kryptomeny? (Otázky a odpovede)

Kryptomeny sa v  posledných mesiacoch tešia obrovskému záujmu po celom svete. Vplyvom veľkého záujmu zákonite rastie aj cena. Tá sa od ...

31.10.2017 Marek Mittaš

Investičné poradenstvo. Čo možno od neho očakávať?

Zorientovať sa vo svete finančných produktov, spraviť si dôkladné analýzy a čisto racionálne sa rozhodnúť je pre bežného človeka ...

24.10.2017 Ján Beracka

Finančné služby budú vyzerať inak, menia ich moderné technológie

Finančné služby sa budú pod vplyvom moderných technológií v krátkom čase rýchlo meniť. Nepôjde pritom o drobné zmeny, akými sú ...

20.10.2017 Ján Beracka

Záporné úrokové sadzby: Sú tu už roky, klienti s nimi nepočítajú

Záporné úrokové sadzby sú zaujímavým fenoménom najmä z pohľadu prekonania psychologickej bariéry. Platí to najmä vtedy, ak sa má toto ...

13.10.2017 SASP

SIBAF Award nastavuje poisťovniam zrkadlo

Počas odborného podujatia SIBAF Fórum 2017 v bratislavskej Refinery Gallery boli už po desiaty raz ocenené najlepšie poisťovne v kategórii ...

10.10.2017 Ján Beracka

Dvojitému zdaneniu má v EÚ brániť nový systém riešenia sporov

Rada EÚ v utorok schválila nový systém riešenia sporov, ktoré sa týkajú dvojitého zdanenia. Posilňujú sa mechanizmy, ktoré budú riešiť ...

4.10.2017 Ján Beracka

Kažimír predstavil štátny rozpočet, sľubuje pokles deficitu aj dlhu

Ministerstvo financií dnes predstavilo návrh štátneho rozpočtu. Rezort tvrdí, že bude klesať dlh aj deficit. Slovensko však s dosiahnutím ...

28.9.2017 Ján Beracka

Dlhy sveta rastú rýchlejšie ako globálny výkon ekonomiky

Finančný majetok domácnosti v globálnom meradle rastie. Spolu s ním však stúpajú aj ich dlhy. Slovenska sa to týka ...

22.9.2017 Ján Beracka

Spoločnosť Finportal má za sebou turbulentné zmeny vo vedení

V spoločnosti Finportal sa v dusnej atmosfére odohrali personálne zmeny. Zo spoločnosti odišiel dnes už bývalý obchodný riaditeľ Ondrej ...

5.9.2017 Ján Beracka

Nové požiadavky na odbornosť potrápia najmä príležitostných agentov

Vláda Slovenskej republiky už schválila znenie novely zákona zákona o  finančnom sprostredkovaní a  finančnom poradenstve, objavujú sa ...

16.8.2017 Ján Beracka

Návrh novely zákona o finančnom sprostredkovaní schválila vláda

Vláda na stredajšom rokovaní schválila novelu zákona 186/2009 o finančnom sprostredkovaní. Okrem iného sa vláda stotožnila aj so ...

Seriály

PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení

SPRAVODAJSTVO

Pri pobreží Alexandrie objavili tri lode z čias Rímskej ríše, boli na nich vzácne artefakty
Medzi proruskými povstalcami na Ukrajine panujú nezhody, vzbúrenci obsadzujú dôležité budovy
Francúzska polícia pokračuje vo vyšetrovaní útoku na Charlie Hebdo, zatkla troch ľudí
Po samovražednom útoku v Iraku zahynulo vyše 30 ľudí, útočník odpálil výbušniny na trhu
Prezident Zimbabwe po tlaku vlastnej strany dobrovoľne odstúpil, pri moci bol 37 rokov

ANKETA

Akú technicko-administratívnu záťaž očakávate s príchodom GDPR?
malú (0%)
strednú (50%)
výrazné komplikácie podnikania (50%)
neviem o čo ide/neviem odhadnúť (0%)

Chcete dostávať novinky na E-mail?