Hľadaj

Agent vs Agent - ako si vybrať toho správneho?

16 Financie Poslať

Kým v zahraničí sú služby finančných agentov a poradcov pomerne bežné, na Slovensku finančníci stále bojujú s nedôverou zo strany klientov. Pochybnosti nezriedka vyplývajú zo zlých skúseností. Na trhu sa jednoducho stále pohybujú aj nekompetentní a nátlakoví obchodníci, pre ktorých je klient len číslo a provízia. FinReport.sk chce podporovať kvalitu, preto prinášame pár tipov, podľa ktorých je možné identifikovať správneho agenta.

Agent má poskytnúť pomoc a odbornú radu, nie len predložiť poistnú zmluvu

Úloha finančného agenta či poradcu je vedieť klientovi pomôcť a fundovane poradiť vo finančných záležitostiach. Či už ide o výber adekvátnej poistky, alebo pomoc pri vybavení a nastavení hypotéky, agent by mal ku každému klientovi pristupovať individuálne. Medzi pracovné povinnosti agenta patrí aj zistiť si od klienta, aká je jeho životná situácia, vypočuť si jeho možnosti, a zohľadniť to. Agent by mal klienta oboznámiť aj s možnými rizikami a vysvetliť mu možné výluky z poistenia. Na základe získaných informácií a diskusie s klientom môže následne odporúčať produkt šitý „na mieru“.

 

Ak agent tlačí a chce sa čo najskôr dostať k podpisu zmluvy, je to zlé znamenie.

 

Dobrý finančný agent má byť rozhodne empatický a ústretový. Netlačiť na klienta a dať mu čas na rozmyslenie a priestor na otázky. Ak agent tlačí a chce sa čo najskôr dostať k podpisu zmluvy, je to zlé znamenie. Nedajte sa! Úlohou agenta je venovať sa klientovi a poskytnúť mu odborné rady. Neoplatí sa to podceniť.

 

 

Ak agent alebo poradca príliš trvá na jednej poisťovni či banke, taktiež to nemusí byť dobrý signál.

 

Ako k tomu dodáva Silvia Nosková Illášová z poisťovne Kooperativa: „Nevyhnutnou výbavou kvalitného finančného poradcu je nielen licencia, ale aj schopnosť klásť správne otázky a identifikovať reálne potreby klienta.

 

Klient má právo vybrať si z viacerých možností a produktov

K radám, ktoré agent či poradca poskytne klientovi, môže patriť aj odporúčanie, do rúk ktorej poisťovne či banky sa má zveriť. V každom prípade by však finanční agenti mali mať v portfóliu zastúpené všetky poisťovne a banky. Ideálne je, ak klient dostane na výber z viacerých možností, ktoré mu budú náležite objasnené. Ak agent alebo poradca príliš trvá na jednej poisťovni či banke, taktiež to nemusí byť dobrý signál. Môže to znamenať, že preferuje skôr vlastné záujmy. Jednoducho obhajuje inštitúciu, s ktorou má dohodnuté lepšie podmienky. Preto nezaškodí nechať si všetko dôkladne vysvetliť a opýtať sa aj na produkty iných bánk a poisťovní. Konečné rozhodnutie je len na klientovi.

 

Informácie a neustále finančné vzdelávanie patria k základným kompetenciám finančníkov. Jednoducho obhajuje inštitúciu, s ktorou má dohodnuté lepšie podmienky.

 

Zuzana Zedníková, Chief Operating Officer DELUVIS k tomu dodáva: „Niektorí sprostredkovatelia sú, bohužiaľ, zvyknutí ponúkať produkty iba jednej inštitúcie. Tie však nemusia byť vhodné pre úplne každého klienta. Preto je dobré, ak klient vždy dostane na výber aspoň z dvoch ponúk.“ Nie je logické, ak si máte vybrať z jedného produktu, pretože to vlastne ani výberom nie je. Zaváňa to skôr predajom ako kvalitným finančným sprostredkovaním a poradenstvom.

Podobný názor má aj pani Daniela Vlčková z Wüstenrot poisťovne, ktorá tvrdí: „Klient by si mal dávať pozor na nátlakové správanie agenta, ktoré by mohlo viesť k uzavretiu poistenia či iného finančného produktu s väčším úžitkom pre agenta ako samotného klienta.“ Ak máte pocit, že ste sa ocitli v reklame na konkrétny produkt, spravte to, čo sa s reklamou robí. Preskočte ju!

 

Pravidelná návšteva u kaderníka či barbiera môže byť u agenta taktiež vnímaná ako benefit, veď mať štýl a šarm v tomto povolaní nie je na zahodenie, ale v prvom rade je potrebné, aby si agent kultivoval svoje vzdelanie, nielen vlasy a frajerskú briadku.

 

Informácie a vzdelanie – základná výzbroj finančného agenta

Dobrý finančný agent nie je „včerajší“. Musí disponovať dostatkom aktuálnych informácií zo sveta financií. Informácie a neustále finančné dovzdelávanie patria k základným kompetenciám finančníkov. Kým agent Bond potrebuje výzbroj v podobe moderných vynálezov a skutočných zbraní, modernou výzbrojou finančného agenta je vzdelanie a informovanosť. Prvotriedny finančník sa vzdeláva neustále, číta odborné magazíny, zaujíma sa o dianie aj legislatívne zmeny zo svojho odboru. Rozhodne aj nad rámec povinných produktových školení. Ak si chcete agenta overiť, pripravte si vopred niekoľko otázok, ktoré vás trápia a zaujímajú a posúďte sami, či pán v obleku náhodou nemá menší prehľad ako vy.

Pravidelná návšteva u kaderníka či barbiera môže byť u agenta taktiež vnímaná ako benefit, veď mať štýl a šarm v tomto povolaní nie je na zahodenie, ale v prvom rade je potrebné, aby si agent kultivoval svoje vzdelanie, nielen vlasy a frajerskú briadku.

 

Vo finančnom sprostredkovaní nie je fluktuácia ničím nezvyčajným, no väčšinou sa k nej uchyľujú tí, ktorým sa nikde nedarí. Ak je agent verný jednej firme, bude aj svojim slovám a klientom.

 

 

Vernosť k jednej spoločnosti

Pokojne sa spýtajte na to, ako dlho pracuje v jednej spoločnosti a v koľkých firmách pracoval predtým. Vo finančnom sprostredkovaní nie je fluktuácia ničím nezvyčajným, no väčšinou sa k nej uchyľujú tí, ktorým sa nikde nedarí. Ak je verný firme, bude aj svojim slovám a klientom. Striedanie spoločností, bohužiaľ, často znamená aj fluktuáciu zmlúv. Prepoisťovanie poistných zmlúv môže byť výhodné pre agenta, no pre klienta to väčšinou nie je dobré znamenie. Pri refinancovaní hypoték to platiť nemusí. Vzhľadom k znižujúcim sa úrokovým sadzbách a legislatívnych úpravám sa prenos hypotéky môže oplatiť. Aj tu si však rozhodne dajte pozor na fluktuantov. Pri finančnom agentovi platí, že čím má životopis bohatší na zmeny, tým je podozrivejší.

 

 

Starostlivosť o klienta

Spolupráca s klientom sa nikdy nemôže končiť podpisom zmluvy. Zodpovedný agent musí klientovi okrem pomoci pri výbere vhodnej poistky alebo hypotéky vedieť poskytnúť aj následný servis. Ak má teda klient nejaké otázky alebo pochybnosti, agent by mu mal byť stále k dispozícii a vedieť odpovedať. Rovnako tak, keď príde na problémové plnenie poistnej udalosti.

 

Spolupráca s klientom sa nikdy nemôže končiť podpisom zmluvy. Zodpovedný agent musí klientovi okrem pomoci pri výbere vhodnej poistky alebo hypotéky vedieť poskytnúť aj následný servis.

 

„Agent by mal vedieť pružne reagovať aj na meniace sa potreby, ktoré v živote klienta nastanú. Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné a tento servis zabezpečuje práve finančný agent,“ dopĺňa Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne.

Veď ako sa hovorí: „V núdzi poznáš priateľa!“ Presne to isté platí aj o dobrom finančnom agentovi alebo poradcovi.

Prečítajte si tiež:
22.6.2017 Ján Beracka

Eurozóna smeruje k okamžitým platbám

Európska centrálna banka (ECB) avizuje, že vznikne európsky systém okamžitých platieb. Fungovať v rámci eurozóny bude od novembra 2017. ...

21.6.2017 Ján Beracka

Hypotéky pre mladých sa menia, vzniknúť má daňový bonus

Hypotéku pre mladých čakujú už dlhšie avizované zmeny. Prináša ich novela zákona o dani z príjmov, ktorá sa dostala do medzirezortného ...

21.6.2017 Ján Beracka

Poistenie a pôžičky majú najdrahšie kľúčové slová

Najdrahšie kľúčové slová vo vyhľadávači Google z pohľadu priemerných cien za kliknutie (CPC) mali v minulom roku poistné a úverové ...

19.6.2017 Redakcia FinReport

Drone n Base je Nápadom roka 2017

Súťaž startupov Vodafone Nápad roka 2017 ovládli drony. Víťazom súťaže sa totiž stal slovenský projekt Drone n Base, ktorý predstavil ...

15.6.2017 Ján Beracka

NBS poslala poisťovňu Rapid Life do nútenej správy

Poisťovňa Rapid Life je v nútenej správe. Nad touto spoločnosťou ju zaviedla Národná banka Slovenska (NBS), ktorá za núteného správcu ...

15.6.2017 Ján Beracka

Roamingové poplatky končia

Roaming funguje od štvrtka podľa nových pravidiel. V rámci celej EÚ sa rušia roamingové poplatky. To však neznamená, že táto služba bude ...

12.6.2017 AFISP

Predvídajte riziká na dovolenke

Bezpečnosť regiónu, ale aj komplexné poistenie a finančné zabezpečenie by mali byť prvoradými, na čo sa zamerajte pri plánovaní ...

8.6.2017 Redakcia FinReport

AFISP má nového predsedu predstavenstva

30.5.2017 AFISP

Chabá finančná gramotnosť detí. Aké sú dôvody?

Slovenské deti výrazne zaostávajú za svojimi rovesníkmi z krajín OECD v úrovni finančnej gramotnosti, čo najnovšie potvrdil aj prieskum ...

29.5.2017 Golden Gate

Golden Gate CZ otvára pobočku na Slovensku

Spoločnost Golden Gate CZ, najväčší predajca drahých kovov na českom trhu, expanduje na Slovensko. Novú pobočku, i s výdajom, otvorila v ...

17.5.2017 SASS - Slovenská asociácia správcovských spoločností

Dokážete si v stresových situáciách zachovať chladnú hlavu? Môžete na tom zbohatnúť

Nemusíte byť burzovým maklérom z Wall Street, aby ste vďaka rozumným investíciám v tom správnom čase vedeli zhodnotiť svoje peniaze. Už s ...

17.5.2017 SASS - Slovenská asociácia správcovských spoločností

Neskrývajte vaše peniaze do vankúša, radšej ich rozumne investujte

Ako sa zarobiť a naučiť investovať aj s minimom financií. Radí Ing. Ivan Znášik, výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie správcovských ...

15.5.2017 FinancnaHitparada.sk

Internet banking na Slovensku ľudí sklamal, ocenili ochotu call centier

Neprehľadný internet banking a neprofesionalita bankárov je to, čo hnevá väčšinu Slovákov. Vyplýva to z celonárodného prieskumu kvality ...

15.5.2017 SHELL Slovakia, s. r. o.

Nové možnosti platieb na čerpacích staniciach SHELL Slovakia

Spoločnosť SHELL Slovakia, s.r.o. v spolupráci so spoločnosťou Mastercard predstavili nové inovatívne riešenie, ktoré zákazníkom umožní ...

12.5.2017 Marek Hronec

Konferencia RENOMIA EUROPEAN PARTNERS

Koncom marca sa v Prahe uskutočnila konferencia Renomia European Partners. Organizátorom a hlavným hostiteľom konferencie bola jedna z ...

5.5.2017 Slovak Lines

Slovak Lines spustil bezkontaktné platby kartou v autobusoch do Viedne

Cestujúci Slovak Lines na linke Bratislava - Viedeň si môžu zakúpiť lístky rýchlo a komfortne prostredníctvom platobnej karty. V autobusoch ...

25.4.2017 Ján Beracka

Finanční agenti a regulácie. Urobme to inak, odkazujú...

Regulácia provízií finančných sprostredkovateľov vyvolala nesúhlas sprostredkovateľov, zástupcov poisťovní a taktiež aj zástupcov bánk. ...

24.4.2017 Deluvis

Spokojnosť pre zamestnanca aj zamestnávateľa

Doplnkové dôchodkové poistenie patrí medzi najobľúbenejšie benefity poskytované zamestnávateľom. Tretí pilier, ako sa tiež tento druh ...

PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení

SPRAVODAJSTVO

Prvé vrtuľníky Black Hawk sú už na Slovensku, armáda bude modernejšia
Najvyšší súd v USA podporil Trumpov zákaz vstupu pre občanov moslimských krajín
Európania nebudú musieť opustiť Britániu, premiérka Mayová predstavila plány po brexite
V Bratislave objavili jedno z najrozsiahlejších archeologických nálezísk na Slovensku
OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazníka

Chcete dostávať novinky na E-mail?

FinReport
O nás Kontakt