Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Privátne bankovníctvo: Jeden z dôvodov, prečo sa oplatí byť bohatý!

Marek Mittaš Banky a poisťovne Poslať

Rozdeľovanie klientov na základe ich majetku nie je pre banky nič nové. Pre ľudí, ktorí svoje úspory nepočítajú na stovky, ponúkajú svet neobmedzených možností. Zdravie a šťastie si za peniaze stále nekúpite, ale o všetko ostatné sa postará privátny bankár.

Poschodie pre „horných desaťtisíc“

Najbohatší Slováci už dávno nechodia do banky a nekonzultujú svoje investičné zámery v pobočkách. K dispozícii im je 24 hodín denne osobný bankár s fundovaným poradenstvom a exkluzívnymi ponukami. Dostať sa do elitného klubu a získať prestížne bonusy niečo stojí. „Na získanie služieb privátneho bankovníctva nie sú stanovené striktné pravidlá. Jedným z rozhodujúcich faktorov je objem majetku, ktorý dokáže klient deponovať do banky na účely jeho správy a zhodnocovania,“ hovorí Anna Macaláková, riaditeľka J&T Banky, ktorá sa už od svojho vzniku orientuje na bonitnejšiu klientelu. Pojem privátne bankovníctvo však dnes v praxi uplatňujú aj iné slovenské banky. Vložený majetok je minimálne od 200-tisíc eur. Niekedy sa však hodnotí nielen priamy peňažný vklad, ale aj potenciál. „Klientmi privátneho bankovníctva sa môžu stať aj ľudia s perspektívou v krátkom čase splniť kritérium napríklad tým, že využívali služby privátneho bankovníctva v iných bankových domoch, majú zaujímavé príjmy, dočasne investovali do nehnuteľností a podobne,“ vysvetľuje Michaela Kaňová, riaditeľka Erste Private Banking na Slovensku. Napríklad hranica pre vstup medzi klientov Erste Private Banking na Slovensku je na úrovni 200-tisíc eur pod ich správou, ale priemerne majú klienti uložených takmer pol milióna eur.

Diskrétnosť a bezpečie

Dva hlavné piliere, na ktorých privátna banková starostlivosť stojí. Ľudia s nadštandardnými príjmami považujú absolútnu diskrétnosť za samozrejmosť. Aj preto je podľa slov M. Kaňovej už samotné vedenie klienta v bankových systémoch v diskrétnom režime. Dôvodom diskrétnosti nie je len ochrana majetku, ale aj fakt, že bankár sa pre klienta stáva takmer rodinným partnerom, keďže služby poskytuje aj rodinným príslušníkom.

 „Privátny bankár pozná potreby svojho klienta, jeho podnikanie, zázemie, záujmy a životný štýl. Pravidelne analyzuje aktuálny stav finančných trhov aj investičných príležitostí a na základe týchto poznatkov vytvára na mieru šitý prehľad o možnostiach v investovaní, správe a ochrane majetku. Komunikácia vždy rešpektuje hlavné atribúty privátneho bankovníctva, a to bezpečnosť a diskrétnosť,“ dodáva A. Macaláková. Vďaka tomu klient získava voľnosť a čas, keď sa môže venovať tomu, čo potrebuje.

„Privátny bankár pozná potreby svojho klienta, jeho podnikanie, zázemie, záujmy a životný štýl.“

Bohatí ešte bohatšími

Poslaním privátneho bankovníctva je nielen vytvoriť priestor na intímnejšiu komunikáciu klienta s bankou, ale ponúknuť aj nové formy zhodnotenia majetku. Bohatí totiž vedia, že termínovaný vklad pre nich nie je riešenie. Vďaka individuálnemu prístupu získavajú možnosť zhodnotenia financií, ktoré sú pri malých finančných objemoch nedostupné. Často je možné spojiť s investovaním aj záľuby. Využívajú sa všetky dostupné finančné aj nefinančné nástroje vrátane produktov tretích strán. Otvorená architektúra umožňuje klientom nakúpiť akýkoľvek obchodovaný cenný papier. Privátne bankovníctvo je aj o aktívnom vyhľadávaní investičných príležitostí. „Nedávno sme reagovali na očakávania ekonómov týkajúce sa odstúpenia Českej národnej banky od kurzového záväzku voči euru a pripravili sme investičný certifikát naviazaný na akcie jednej z najvýznamnejších energetických spoločností. Celú emisiu v hodnote 2,6 milióna eur sme vypredali v priebehu dvoch dní,“ hovorí M. Kaňová o bežnej praxi privátneho bankára.

„Otvorená architektúra umožňuje klientom nakúpiť akýkoľvek obchodovaný cenný papier.“

„Benefitom je otvorená štruktúra investičných produktov, vďaka čomu sa nám darí flexibilne reagovať na pohyby na trhu a priniesť klientom zaujímavý výnos aj v čase poklesu úrokových sadzieb alebo nestabilnej situácie v okolitých štátoch,“ dodáva Mária Mahútová
z Tatra banky. Práve vďaka takejto aktívnej bankovej politike je možné majetok zhodnocovať naozaj nadštandardne. „Najvyšší prínos je profesionalita, odbornosť, flexibilita a ústretovosť. V nemalej miere je to aj úspora času klientov, keďže privátny bankár zabezpečuje sledovanie vývoja klientovho portfólia na dennej báze,“ dodáva Blažena Strečanská, vedúca oddelenia privátnych klientov z VÚB banky. To znamená, že o svoje peniaze má klient vždy postarané bez toho, aby sa o ne musel zaujímať.

„Privátne bankovníctvo rozhodne netreba okliešťovať iba na oblasť financií.“

 

Služby pre lepší život

Privátne bankovníctvo rozhodne netreba okliešťovať iba na oblasť financií. Pre klientov je pripravený plný rozsah doplnkových služieb. „Hovoríme o manažmente životného štýlu. V rámci vzťahu s partnermi im pomáhame hľadať možnosti, ako si svoj majetok užívať a obohatiť svoj voľný čas,“ hovorí A. Macaláková. To, samozrejme, pri každej banke znamená odlišnú ponuku služieb, no najčastejšie ide o concierge služby, daňové a právne konzultácie, služby spojené s investovaním do nehnuteľností, drahých vín, umenia, špeciálne dovolenkové ponuky, úschovu zlatých odliatkov v banke, investovanie do diamantov a podobne. „Ak klient napríklad chce ísť na vypredaný koncert, úlohou privátneho bankára je zabezpečiť lístky. Ak chce klient otvoriť galériu, môže mu pomôcť vyhľadať vhodný priestor či zabezpečiť konzultácie u kunsthistorikov, s ktorými sa môže poradiť o výbere konkrétnych diel,“ uvádza príklady Kaňová. Samozrejme, tieto aktivity nevykonáva privátny bankár sám, ale má k dispozícii celý tím ľudí ako v rámci banky, tak aj v rámci spolupracujúcich organizácií. Pre klienta to však znamená nadštandardný servis naviazaný na nadštandardné zhodnocovanie majetku. 

„Ak klient napríklad chce ísť na vypredaný koncert, úlohou privátneho bankára je aj zabezpečiť pre neho lístky.“

logo
Prečítajte si tiež:
24.4.2024 Redakcia FinReport

Ako opraviť odpočítanú DPH pri nezaplatení faktúry za tovar alebo službu

Podnikatelia majú pri neplatení faktúry povinnosť opraviť odpočítanú daň z pridanej hodnoty. Malo by ich to motivovať zlepšovať svoju ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

Do fondov EÚ sme za dve desaťročia vložili 13,1 miliardy eur, no získali sme takmer 25 miliárd

Slovenská republika je od roku 2004, teda už dve desaťročia, členom Európskej únie. Počas tohto obdobia sme do spoločného uniálneho ...

24.4.2024 Roland Régely

Home office alebo hybridná práca? Banky na Slovensku preferujú skôr druhú možnosť

Slovenská sporiteľňa nedávno oznámila, že jej call centrum bude kompletne pracovať z domu. Najväčšia slovenská banka to odôvodnila ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o ochrane spotrebiteľa pomôže nakupujúcim aj obchodníkom

Ďalšia novela zákona o ochrane spotrebiteľa je na svete. Schválili ju poslanci parlamentu a platiť začne od 1. júla tohto roku. Hlavným ...

24.4.2024 Robert Juriš

Prečo je pri umelej inteligencii potrebné vnímať nielen vysoké tržby, ale aj možné riziká

Spoločnosť OpenAI je jednou z firiem, ktorej sa vlani podarilo urobiť takzvanú dieru do sveta. Na báze umelej inteligencie vyvinula chatbot ...

24.4.2024 Martin Jamnický

Pri investovaní si dávajte pozor na neuveriteľne výhodné ponuky aj na falošné garancie

Investičné podvody najčastejšie cielia na finančne menej zdatných občanov. Ich najčastejším príznakom je snaha o rýchle a extrémne ...

24.4.2024 Redakcia FinReport

mBank menila úrokové sadzby svojich hypotekárnych úverov

Zvyšovanie úrokových sadzieb hypotekárnych úverov sa v roku 2024 prakticky zastavilo. Na začiatku roka síce tri spomedzi bánk pôsobiacich na ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Europarlament: Oprava výrobkov za výhodné ceny bude možná aj po uplynutí záruky

Poslanci Európskeho parlamentu schválili pravidlá jednoduchšieho prístupu k opravám tovarov a výrobkov. Žiadať o ne bude možné aj po ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

VÚB banka: Vedenie účtu aj narábanie s hotovosťou budú drahšie

VÚB je ďalšou bankou pôsobiacou na slovenskom finančnom trhu, ktorá ohlásila zmeny v cenníku svojich služieb. Vychádza z nich, že klienti ...

23.4.2024 Zuzana Fryč

Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac

Pri výbere povinného zmluvného poistenia (PZP) často rozhoduje čo najnižšia cena, keďže mnohí túto poistku považujú len za zákonnú ...

22.4.2024 Zuzana Fryč

Čomu je lepšie sa vyhnúť počas cestovania, alebo ktoré riziká cestovné poistenie nekryje?

Niektorí preferujú cestovanie najmä počas leta, pre iných sa stalo súčasťou ich životného štýlu počas celého roka. Súčasťou ciest, a ...

19.4.2024 Roland Régely

Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom

Štát sa usiluje pomáhať ľuďom so splácaním ich hypotekárnych úverov a po novom chce kompenzovať zvýšené splátky hypoték aj tým, ...

17.4.2024 Robert Juriš

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Desiatka bánk na Slovensku začína používať jednotný ESG dotazník pre zákazníkov

Desiatka bánk pôsobiacich na slovenskom finančnom trhu začína používať nový jednotný ESG (Environmental – Social – Governance) ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Európske banky vyzvali EÚ, aby ich označila za strategický sektor

Európske banky vyzvali Európsku úniu, aby ich označila za kriticky dôležitý, respektíve strategický sektor. V zdôvodnení tejto požiadavky ...

16.4.2024 Redakcia FinReport

Zubné benefity zdravotných poisťovní sa v apríli 2024 skončia

Poskytovaniu zubných benefitov v zdravotných poisťovniach je koniec. Od mája 2024 budú minulosťou. Ministerstvo zdravotníctva tvrdí, že ...

15.4.2024 Roland Régely

Slovenské hypotéky patria medzi najdrahšie v eurozóne, klesá aj náš rating

V roku 2022 boli hypotéky na Slovensku jedny z najlacnejších v eurozóne, dnes sú na opačnom konci rebríčka. Kým v iných krajinách Európy ...

11.4.2024 Redakcia FinReport

Väčšina služieb Slovenskej sporiteľne bude nedostupná

Najväčšia banka na Slovensku avizuje odstávku niektorých služieb, ktorú zdôvodňuje aktualizáciou a údržbou bankových systémov. ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay