Na Bankového ombudsmana sa obracia čoraz viac ľudí, problematické sú úvery
Kancelária Bankového ombudsmana (BO) poskytla v roku 2016 rekordný počet konzultácií spotrebiteľom. Rekordný bol aj objem vrátených prostriedkov klientom. V rámci riešených prípadov dominovali najmä podnety, ktoré sa týkali problémov so splácaním úverov.
Zdroj foto: Pixabay.com
V riešených prípadoch dominovali splátky úverov
Prax ukazuje, že na BO sa obracajú predovšetkým klienti, ktorí majú ťažkosti s úvermi. „V uplynulom roku dominovali opäť podnety, ktoré sa týkajú problémov so splácaním úverov“, tvrdí banková ombudsmanka Eva Černá. K riešeným prípadom sa tak pridali aj odklady a zníženie splátok. „Boli to situácie, kedy sa klienti dostali do finančných problémov a potrebovali si upraviť splátkový úver alebo počkať so splácaním na nejaké obdobie z dôvodu, že sa dostali do finančnej tiesne, či už prišli o prácu alebo mali pracovné úrazy“, hovorí právnička JUDr. Jana Poláková. „V prípade štátneho príspevku pre mladých klientom nebolo jasné, aké podmienky platia pre získanie príspevku, preto sme často museli ozrejmovať situáciu,“ dodáva Poláková. Medzi riešené situácie patrilo aj zosplatnenie úveru a dražba.
Peniaze sa vrátili
Klienti vo viacerých prípadoch získali od bankových inštitúcií naspäť finančné prostriedky. Materiálna satisfakcia klientov, čiže odškodnenie alebo vrátenie peňazí predstavovalo celkovo sumu 29 512 eur. „Veľmi nás teší neutíchajúca dôvera spotrebiteľov a je pre nás dôležité, aby žiaden z nich neodchádzal bez pomoci. V mnohých prípadoch sa podarilo nájsť pre klientov nové riešenia ich situácie, čo by nebolo možné bez intenzívnej spolupráce s dotknutými bankami a ich nadštandardnému úsiliu vyjsť spotrebiteľovi v ústrety,“ konštatuje Černá. Tieto peňažné prostriedky sa vracali rôznou formou, ako napríklad náhrada škody, odpustenie poplatkov alebo úrokov, vrátenie poplatkov alebo úrokov či zľavy z úrokovej sadzby.
Klienti najviac telefonujú
Na kanceláriu BO sa obrátilo 3181 klientov s rôznymi otázkami. Najviac klienti využívali telefonické služby, ktoré tvorili 1558 prípadov. Elektronickou formou riešilo problémy 1437 klientov a 186 podaní bolo vybavených osobne. „Uplynulý rok bol pre našu kanceláriu rekordný. Od nášho vzniku nás kontaktovalo doposiaľ najviac spotrebiteľov so žiadosťou o konzultáciu,“ zhodnotila Černá.
Inštitút Bankového ombudsmana bol zriadený po vzore nemeckého, talianskeho a poľského modelu v roku 2007 Slovenskou bankovou asociáciou (SBA). Jeho úlohou je monitorovanie a vyhodnocovanie podnetov spotrebiteľov a mimosúdne riešenie sporov medzi bankami a ich klientmi. Na Slovensku zastrešuje všetkých 29 bánk.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Kryptoveľmoci: Najvyššiu mieru vlastníctva kryptomien majú v Turecku, Thajsku a v Argentíne
- 2.Pav Gill: Whistleblower z kauzy Wirecard spustil novú oznamovaciu platformu Confide
- 3.J&T ARCH sa stal najväčším fondom v Česku a na Slovensku
- 4.Vyslanci z Južnej Kórei sa stretli s Kim Čong-unom, odovzdali mu osobný list od prezidenta Muna
- 5.Predsedom strany MODRÍ-ES bude Mikuláš Dzurinda, chce presadzovať politiku Európskej ľudovej strany