Hľadaj

Elektronické bankovníctvo sa rozvíja, kamenné pobočky nezmiznú

1 Banky a poisťovne Poslať

Finančné služby na Slovensku sú v čoraz väčšej miere digitálne. Banky však samy upozorňujú na to, že pobočková sieť neumiera a stále si dokáže nájsť svoje uplatnenie. Napriek tomu je prirodzené, že obľuba pobočiek v porovnaní s online svetom upadá.

Zdroj foto: Wikipedia

 

Internetové služby bánk využíva väčšina Slovákov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Aspoň raz za polroka sa do internetbankingu prihlási 58 % Slovákov, z toho 54 % každý mesiac, kým bankového poradcu za rovnaký čas vyhľadá 43 % z nás,“ vyplýva z prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Samotných bankových poradcov tak navštevujú menej často, pri komplexnejších záležitostiach, ako sú napríklad hypotéky, investovanie či poistenie. Internetbanking je o čosi využívanejší u našich západných susedov – 62 % Rakúšanov a až 77 % Čechov – iné krajiny v porovnaní so Slovenskom zaostávajú,“ uvádza banka.

 

 

Z prieskumu banky ďalej vyplýva, že 40 % respondentov sa aspoň raz za šesť mesiacov rozhodne navštíviť webovú stránku banky a 43 % respondentov aspoň raz za šesť mesiacov využije služby bankového pracovníka. 

 

Príklon k online prostrediu je už dlhodobý trend, ukázali aj výsledky prieskumu, ktoré portál FinančnáHitparáda.sk zverejnil v máji minulého roku. „Slováci pomerne citlivo vnímajú aj neochotu zamestnancov bánk. Zvlášť sa im nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. Z prieskumu, ktorý portál uskutočnil v roku 2017, vyplýva, že Slováci si čoraz viac zvykajú na internetovú komunikáciu s bankou. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internetbankingu,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.

 

Pobočky majú svoje miesto na trhu

Na trhu sú však stále ľudia, ktorí jednoducho nechcú internetové služby využívať. „Na jednej strane vďaka inováciám v digitálnych bankových službách držíme krok s vyspelými štátmi, na druhej strane je pre množstvo Slovákov používanie internetbankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. 

 

Bankové pobočky teda z trhu nevymiznú, pre mnohých klientov sú naďalej dôležité. Ukázal to ďalší prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Prima banka v spolupráci s prieskumnou agentúrou 2muse. Platí to aj napriek tomu, že aj tento prieskum potvrdzuje rozmach internetových služieb. „Až 85 % ľudí totiž pri pravidelnom využívaní bankových služieb siahne po internetbankingu a takmer 40 % dokonca po mobilnej aplikácii. Hoci žijeme v digitálnej ére a ľudia chcú čo najviac vecí vyriešiť bez čakania a z pohodlia domova, drvivá väčšina Slovákov tvrdí, že tradičné pobočky bánk sú pre nich stále veľmi dôležité,“ informuje Prima banka s tým, že určitú dôležitosť pripisuje pobočkovej sieti bánk až 80 % respondentov. 

 

Až 60 % respondentov chce čo najviac služieb k dispozícii online, no v prípade potreby chcú mať k dispozícii pobočku banky. Z bankovej praxe teda vyplýva, že online služby v zásade nekonkurujú pobočkám, banky sa snažia nájsť vyvážený model spoločného fungovania obidvoch týchto kanálov. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie,“ hovorí Alica Dobáková z portálu FinančnáHitparáda.sk.

 

 

Aj v poisťovníctve

Moderné technológie sa uplatňujú aj v poisťovníctve pri nahlasovaní škodových udalostí. Aj v tomto prípade sa presadzujú postupne. Klienti totiž nahlasujú svoje škodové udalosti najčastejšie prostredníctvom mobilného telefónu alebo papiera. Vyplýva to z údajov spoločnosti Allianz – SP. „Poistné udalosti v životnom poistení, ako úrazy či choroby, klienti najradšej hlásia papierovo, buď v pobočke, alebo cez svojho obchodného agenta. Cez telefón zase prichádza najviac hlásení v rámci havarijného a cestovného poistenia,“ vysvetľuje Viktor Cingel, viceprezident rezortu prevádzky a informačných technológií Allianz – SP. Hoci počet online hlásení neustále narastá, najobľúbenejší je pri hláseniach naďalej papier. Touto formou prichádza až 35 % hlásení. Cez telefón klienti nahlasujú 34 % škôd. 

r_clanok

Kľúčové slová

Prečítajte si tiež:
25.5.2018 Ján Beracka

GDPR: Nové pravidlá ochrany osobných údajov sú už účinné

Od 25. mája je účinné nové nariadenie General data protection regulation (GDPR). Od tohto dňa definitívne platia nové pravidlá ochrany ...

24.5.2018 Ján Beracka

Filip Schochmann: Kto nedigitalizuje, neprežije!

Digitalizácia je dnes moderný a frekventovaný pojem. Ponúka zrýchlenie a zjednodušenie, taktiež možnosti „zdieľania“ a integrácie. ...

24.5.2018 Ivana Michalová

Vláda schválila pozmenenú novelu o stavebnom sporení

Vláda schválila novelu zákona o stavebnom sporení. Tento produkt bude menej atraktívny, no rezort financií oproti pôvodnému návrhu novely ...

23.5.2018 Ján Beracka

Eva Stoklásová: V porovnávačoch často chýbajú informácie, klienti mávajú nereálne očakávania

Súčasťou novely zákona o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve je aj paragraf o tom, že internetové porovnávače, cez ktoré ...

22.5.2018 Redakcia FinReport

GDPR: Firmy by sa mali pripraviť na spoluprácu s ÚOOÚ

Nariadenie general data protection regulation (GDPR) je relatívne komplikovaná norma, ktorá sa do slovenskej legislatívy dostala prostredníctvom ...

22.5.2018 Ján Beracka

Gertrud Ingestadová: Problémom digitalizácie EÚ je rôzne tempo členských krajín

EÚ, rovnako ako celý svet, digitalizuje. Členské štáty však majú špecifickú pozíciu, keďže v rámci EÚ vzniká jednotný digitálny ...

21.5.2018 Redakcia FinReport

GDPR: Firmy by mali rátať s tým, že ľudia si budú uplatňovať práva

Nariadenie General data protection regulation (GDPR) priznáva dotknutým osobám množstvo práv. Spoločnosti musia byť pripravené na to, že ...

18.5.2018 Ján Beracka

Poistná daň je v parlamente, vyvolala antikampaň

Daň z poistenia neustále vyvoláva veľké protesty poisťovní. Návrh sa 16. mája dostal do druhého čítania, no súčasne Slovenská ...

16.5.2018 Ján Beracka

Problémy so systémom SIPS sa objavili aj v utorok

Národná banka Slovenska (NBS) potvrdila, že problémy so systémom SIPS pokračovali aj v utorok. Problém nastal s cezhraničnými ...

15.5.2018 Ján Beracka

Na Slovensku meškali platby, NBS problém v systéme SIPS odstránila

Národná banka Slovenska (NBS) zaznamenala v pondelok výpadok v platobnom systéme SIPS. Niektoré platby tak boli zúčtované ...

14.5.2018 Ján Beracka

Odvod nahradí daň z poistenia. Vyvoláva množstvo obáv

Nová daň z poistenia nahradí osempercentný odvod z neživotného poistenia. Daň by mala byť účinná od októbra tohto ...

9.5.2018 Ján Beracka

Poisťovne digitalizujú, prekážok je stále dosť

Sektor poisťovníctva sa postupne digitalizuje, poisťovne neignorujú moderný vývoj celého sveta. Viaceré technológie už fungujú, naďalej ...

7.5.2018 Ivana Michalová

Predschválená hypotéka predstavuje menej administratívnej záťaže

Ponuka hypoték na slovenskom trhu je dnes relatívne bohatá a do úvahy môže pripadať hneď niekoľko bánk. Ak sa žiadateľ nevie rozhodnúť, ...

3.5.2018 Ján Beracka

Nové podmienky poskytovania úverov budú voči mladým ľudom menej prísne

Národná banka Slovenska (NBS) čiastočne ustúpila a zmiernila pravidlá, ktoré od 1. júla tohto roku sprísňujú poskytovanie úverov na ...

2.5.2018 Ján Beracka

Slovenské banky boli aj v prvom kvartáli ziskové

Slovenský bankový sektor je naďalej ziskový. Banky súhrne zvýšili svoj čistý zisk o takmer tri percentá. K rastu sa vrátili aj čisté ...

27.4.2018 Ján Beracka

Stavebné sporenie bude menej atraktívne, štátna prémia má mať obmedzenia

Ministerstvo financií v pondelok predstavilo zmeny v stavebnom sporení. Rezort do medzirezortného pripomienkového konania predložil návrh ...

26.4.2018 Ivana Michalová

Počet poisťovacích podvodov klesá, prispievajú k tomu aj technológie

Poistky sú pre podvodníkov stále lákavé. Týka sa to životného aj neživotného poistenia. Počet podvodníkov sa však z roka na rok ...

25.4.2018 Ivana Michalová

Štát získal na odvode z neživotného poistenia milióny eur, pôvodne čakal viac

Odvod z neživotného poistenia nenaplnil pôvodné očakávania rezortu financií. Poisťovne sa okrem toho sťažujú na nejasnosti, ktoré odvod ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

SPRAVODAJSTVO

Fiat Chrysler zvoláva na opravy viac ako päť miliónov áut, majú problém so systémom Fiat Chrysler zvoláva na opravy viac ako päť miliónov áut, majú problém so systémom
Muž v Bratislave vošiel pod prechádzajúci vlak, zraneniam na mieste podľahol Muž v Bratislave vošiel pod prechádzajúci vlak, zraneniam na mieste podľahol
Mnisterka Lubyová súhlasí s opozíciou, do škôl musí ísť viac peňazí a zmeny treba odkomunikovať Mnisterka Lubyová súhlasí s opozíciou, do škôl musí ísť viac peňazí a zmeny treba odkomunikovať
Eurokomisár varuje budúcu taliansku vládu, že záchranný fond eurozóny krajinu nestabilizuje Eurokomisár varuje budúcu taliansku vládu, že záchranný fond eurozóny krajinu nestabilizuje
Zomrel astronaut Alan Bean, bol štvrtým človekom na Mesiaci Zomrel astronaut Alan Bean, bol štvrtým človekom na Mesiaci

Najčítanejšie

  1. 1.
    Ako hodnotíte stav digitalizácie a elektronizácie na Slovensku?
  2. 2.
    Fecko vyčítal Matečnej nezvládnutý dotačný systém, podľa ministerky opozícia neprináša fakty
  3. 3.
    Pri prípravách veľkofilmu o Štefánikovi má SaS podozrenie z podvodu
  4. 4.
    Contemu sa nepodarilo zostaviť vládu, prezidentovi vrátil mandát
  5. 5.
    Zastavenie ťažby na Devínskej Kobyle umožní vtáctvu vyhniezdiť, zabráni sa tým značným škodám

ANKETA

Akú technicko-administratívnu záťaž očakávate s príchodom GDPR?
malú (0%)
strednú (50%)
výrazné komplikácie podnikania (50%)
neviem o čo ide/neviem odhadnúť (0%)

Chcete dostávať novinky na E-mail?