Elektronické bankovníctvo sa rozvíja, kamenné pobočky nezmiznú
Finančné služby na Slovensku sú v čoraz väčšej miere digitálne. Banky však samy upozorňujú na to, že pobočková sieť neumiera a stále si dokáže nájsť svoje uplatnenie. Napriek tomu je prirodzené, že obľuba pobočiek v porovnaní s online svetom upadá.
Zdroj foto: Wikipedia
Internetové služby bánk využíva väčšina Slovákov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Aspoň raz za polroka sa do internetbankingu prihlási 58 % Slovákov, z toho 54 % každý mesiac, kým bankového poradcu za rovnaký čas vyhľadá 43 % z nás,“ vyplýva z prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Samotných bankových poradcov tak navštevujú menej často, pri komplexnejších záležitostiach, ako sú napríklad hypotéky, investovanie či poistenie. Internetbanking je o čosi využívanejší u našich západných susedov – 62 % Rakúšanov a až 77 % Čechov – iné krajiny v porovnaní so Slovenskom zaostávajú,“ uvádza banka.
Z prieskumu banky ďalej vyplýva, že 40 % respondentov sa aspoň raz za šesť mesiacov rozhodne navštíviť webovú stránku banky a 43 % respondentov aspoň raz za šesť mesiacov využije služby bankového pracovníka.
Príklon k online prostrediu je už dlhodobý trend, ukázali aj výsledky prieskumu, ktoré portál FinančnáHitparáda.sk zverejnil v máji minulého roku. „Slováci pomerne citlivo vnímajú aj neochotu zamestnancov bánk. Zvlášť sa im nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. Z prieskumu, ktorý portál uskutočnil v roku 2017, vyplýva, že Slováci si čoraz viac zvykajú na internetovú komunikáciu s bankou. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internetbankingu,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.
Pobočky majú svoje miesto na trhu
Na trhu sú však stále ľudia, ktorí jednoducho nechcú internetové služby využívať. „Na jednej strane vďaka inováciám v digitálnych bankových službách držíme krok s vyspelými štátmi, na druhej strane je pre množstvo Slovákov používanie internetbankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk.
Bankové pobočky teda z trhu nevymiznú, pre mnohých klientov sú naďalej dôležité. Ukázal to ďalší prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Prima banka v spolupráci s prieskumnou agentúrou 2muse. Platí to aj napriek tomu, že aj tento prieskum potvrdzuje rozmach internetových služieb. „Až 85 % ľudí totiž pri pravidelnom využívaní bankových služieb siahne po internetbankingu a takmer 40 % dokonca po mobilnej aplikácii. Hoci žijeme v digitálnej ére a ľudia chcú čo najviac vecí vyriešiť bez čakania a z pohodlia domova, drvivá väčšina Slovákov tvrdí, že tradičné pobočky bánk sú pre nich stále veľmi dôležité,“ informuje Prima banka s tým, že určitú dôležitosť pripisuje pobočkovej sieti bánk až 80 % respondentov.
Až 60 % respondentov chce čo najviac služieb k dispozícii online, no v prípade potreby chcú mať k dispozícii pobočku banky. Z bankovej praxe teda vyplýva, že online služby v zásade nekonkurujú pobočkám, banky sa snažia nájsť vyvážený model spoločného fungovania obidvoch týchto kanálov. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie,“ hovorí Alica Dobáková z portálu FinančnáHitparáda.sk.
Aj v poisťovníctve
Moderné technológie sa uplatňujú aj v poisťovníctve pri nahlasovaní škodových udalostí. Aj v tomto prípade sa presadzujú postupne. Klienti totiž nahlasujú svoje škodové udalosti najčastejšie prostredníctvom mobilného telefónu alebo papiera. Vyplýva to z údajov spoločnosti Allianz – SP. „Poistné udalosti v životnom poistení, ako úrazy či choroby, klienti najradšej hlásia papierovo, buď v pobočke, alebo cez svojho obchodného agenta. Cez telefón zase prichádza najviac hlásení v rámci havarijného a cestovného poistenia,“ vysvetľuje Viktor Cingel, viceprezident rezortu prevádzky a informačných technológií Allianz – SP. Hoci počet online hlásení neustále narastá, najobľúbenejší je pri hláseniach naďalej papier. Touto formou prichádza až 35 % hlásení. Cez telefón klienti nahlasujú 34 % škôd.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Facebook spustí novú funkciu nazvanú Zobraziť viac a Zobraziť menej
- 2.Odchod do predčasného dôchodku bude po novom menej výhodný
- 3.Online podvody: Každý druhý človek sa už stretol s podvodníkom
- 4.Od 1. júla 2023 sa zmenili registračné poplatky za automobily. Títo vodiči si priplatia najviac
- 5.Pre opatrovateľky je minimálna mzda maximom, vláda na ne vytiahla bič, tvrdí komora opatrovateliek