Hľadaj

Elektronické bankovníctvo sa rozvíja, kamenné pobočky nezmiznú

1 Banky a poisťovne Poslať

Finančné služby na Slovensku sú v čoraz väčšej miere digitálne. Banky však samy upozorňujú na to, že pobočková sieť neumiera a stále si dokáže nájsť svoje uplatnenie. Napriek tomu je prirodzené, že obľuba pobočiek v porovnaní s online svetom upadá.

Zdroj foto: Wikipedia

 

Internetové služby bánk využíva väčšina Slovákov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Aspoň raz za polroka sa do internetbankingu prihlási 58 % Slovákov, z toho 54 % každý mesiac, kým bankového poradcu za rovnaký čas vyhľadá 43 % z nás,“ vyplýva z prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Samotných bankových poradcov tak navštevujú menej často, pri komplexnejších záležitostiach, ako sú napríklad hypotéky, investovanie či poistenie. Internetbanking je o čosi využívanejší u našich západných susedov – 62 % Rakúšanov a až 77 % Čechov – iné krajiny v porovnaní so Slovenskom zaostávajú,“ uvádza banka.

 

 

Z prieskumu banky ďalej vyplýva, že 40 % respondentov sa aspoň raz za šesť mesiacov rozhodne navštíviť webovú stránku banky a 43 % respondentov aspoň raz za šesť mesiacov využije služby bankového pracovníka. 

 

Príklon k online prostrediu je už dlhodobý trend, ukázali aj výsledky prieskumu, ktoré portál FinančnáHitparáda.sk zverejnil v máji minulého roku. „Slováci pomerne citlivo vnímajú aj neochotu zamestnancov bánk. Zvlášť sa im nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. Z prieskumu, ktorý portál uskutočnil v roku 2017, vyplýva, že Slováci si čoraz viac zvykajú na internetovú komunikáciu s bankou. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internetbankingu,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.

 

Pobočky majú svoje miesto na trhu

Na trhu sú však stále ľudia, ktorí jednoducho nechcú internetové služby využívať. „Na jednej strane vďaka inováciám v digitálnych bankových službách držíme krok s vyspelými štátmi, na druhej strane je pre množstvo Slovákov používanie internetbankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. 

 

Bankové pobočky teda z trhu nevymiznú, pre mnohých klientov sú naďalej dôležité. Ukázal to ďalší prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Prima banka v spolupráci s prieskumnou agentúrou 2muse. Platí to aj napriek tomu, že aj tento prieskum potvrdzuje rozmach internetových služieb. „Až 85 % ľudí totiž pri pravidelnom využívaní bankových služieb siahne po internetbankingu a takmer 40 % dokonca po mobilnej aplikácii. Hoci žijeme v digitálnej ére a ľudia chcú čo najviac vecí vyriešiť bez čakania a z pohodlia domova, drvivá väčšina Slovákov tvrdí, že tradičné pobočky bánk sú pre nich stále veľmi dôležité,“ informuje Prima banka s tým, že určitú dôležitosť pripisuje pobočkovej sieti bánk až 80 % respondentov. 

 

Až 60 % respondentov chce čo najviac služieb k dispozícii online, no v prípade potreby chcú mať k dispozícii pobočku banky. Z bankovej praxe teda vyplýva, že online služby v zásade nekonkurujú pobočkám, banky sa snažia nájsť vyvážený model spoločného fungovania obidvoch týchto kanálov. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie,“ hovorí Alica Dobáková z portálu FinančnáHitparáda.sk.

 

 

Aj v poisťovníctve

Moderné technológie sa uplatňujú aj v poisťovníctve pri nahlasovaní škodových udalostí. Aj v tomto prípade sa presadzujú postupne. Klienti totiž nahlasujú svoje škodové udalosti najčastejšie prostredníctvom mobilného telefónu alebo papiera. Vyplýva to z údajov spoločnosti Allianz – SP. „Poistné udalosti v životnom poistení, ako úrazy či choroby, klienti najradšej hlásia papierovo, buď v pobočke, alebo cez svojho obchodného agenta. Cez telefón zase prichádza najviac hlásení v rámci havarijného a cestovného poistenia,“ vysvetľuje Viktor Cingel, viceprezident rezortu prevádzky a informačných technológií Allianz – SP. Hoci počet online hlásení neustále narastá, najobľúbenejší je pri hláseniach naďalej papier. Touto formou prichádza až 35 % hlásení. Cez telefón klienti nahlasujú 34 % škôd. 

Kľúčové slová

Prečítajte si tiež:
22.2.2018 Ján Beracka

Susanne Hannestadová: SR má dobrý postoj k bezhotovostnému styku, no stále zaostáva

Škandinávske krajiny sú dlhodobo lídrami v oblasti finančných technológií a bezhotovostných platieb. Hotovosť hrá v severských krajinách ...

21.2.2018 Ivana Michalová

Ivan Mikloš: Realitná bublina skôr či neskôr praskne, je veľa signálov, že sa nafukuje

Podobne, ako za čias poslednej veľkej globálnej ekonomickej krízy, aj dnes máme priaznivé ekonomické prostredie, slovenskí obyvatelia sú ...

20.2.2018 Marek Mittaš

Kritické choroby sú na vzostupe. Reagujú na to aj poisťovne

Čoraz viac Slovákov čelí kritickým ochoreniam. Úraz už nie je tým najvýznamnejším ohrozením zdravia. Na to reagujú aj poisťovne. ...

19.2.2018 Redakcia FinReport

Finančné aktuality 7/2018

19.2.2018 Marek Mittaš

Čo finančnému svetu prinesie rok 2018?

17.2.2018 Ján Beracka

Účinnosť smernice IDD sa posunie, dohodu o odklade potvrdila Rada EÚ

Účinnosť smernice IDD sa posunie. Odklad potvrdili zástupcovia Rady EÚ. Podľa toho, čo platí v súčasnosti, by sa európska smernica mala ...

16.2.2018 Ján Beracka

Legislatívne zmeny boli stredobodom pozornosti redakčnej rady

Aktuálne legislatívne zmeny sa stali ústrednou témou vôbec prvej redakčnej rady magazínu Financial Report. Stretnutie zástupcov redakcie a ...

15.2.2018 Ivana Michalová

Moderná kancelária nie je len o práci

Moderná kancelária dnes nie je len priestor pre stoličku a  stôl. V súčasnosti musí byť pracovná zóna maximálne prispôsobená ...

14.2.2018 Ján Beracka

Účinnosť smernice IDD sa pravdepodobne odloží

Európska komisia (EK) chce odložiť účinnosť smernice Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2016/97 o distribúcii poistenia (IDD) o sedem ...

13.2.2018 Ivana Michalová

Developeri sa sťažujú na byrokratickú záťaž

Developeri sú v súčasnosti v zložitej situácii. Na jednej strane je síce dopyt po nehnuteľnostiach vysoký, no na druhej strane bojujú s ...

6.2.2018 Ján Beracka

Skupina NetBrokers Holding vstúpila do spoločnosti Rýchlepoistenie

Skupina NetBrokers Holding a.s. vstúpila do spoločnosti Rýchlepoistenie s.r.o., ktorá na Slovensku prevádzkuje online porovnávač poistenia ...

2.2.2018 Ján Beracka

Bankový účet sa bude dať otvoriť elektronicky

Klienti slovenských bánk si budú môcť otvárať účty elektronicky. Umožňuje to novela zákona o ochrane pred legalizáciou príjmov ...

26.1.2018 Ján Beracka

SLASPO odmieta daň z poistenia, hovorí aj o cynizme

Poisťovne odmietajú návrh zákona o dani z poistenia. Do medzirezortného pripomienkového konania sa Slovenská asociácia poisťovní (SLASPO) ...

25.1.2018 Ivana Michalová

Nehôd je čoraz viac, pomôcť majú asistenčné služby

Zmeny počasia, ale aj samotní účastníci premávky môžu niekedy spôsobiť poriadne divadlo na cestách. Od januára do septembra 2017 ...

23.1.2018 Ján Beracka

NBS od nového roku sprísňuje poskytovanie spotrebiteľských úverov

Od roku 2017 platia prísnejšie opatrenia, ktoré Národná banka Slovenska vydala s cieľom prispieť k obozretnému poskytovaniu úverov na ...

16.1.2018 Ján Beracka

Štátna prémia k stavebnému sporeniu sa má výrazne zmeniť

Ministerstvo financií v pondelok predstavilo zmeny v stavebnom sporení. Rezort do medzirezortného pripomienkového konania predložil návrh ...

15.1.2018 Ján Beracka

Smernica PSD 2 vstúpila do platnosti

Od soboty 13. januára platí nová európska smernica o platobných službách známa ako PSD 2. Od základu sa mení poskytovanie platobných ...

12.1.2018 Ján Beracka

Daň z poistenia nahradí odvod od októbra, sadzieb bude viacero

Nová daň z poistenia nahradí osempercentný odvod z neživotného poistenia. Ministerstvo financií (MF SR) posunulo do medzirezortného ...

PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení

SPRAVODAJSTVO

V americkom meste Middletown narazilo auto naplnené kanistrami do nemocnice
V Argentíne zatkli policajného dôstojníka a ruského diplomata, problémom bol kokaín
Počet migrantov vstupujúcich do Švajčiarska bez dokladov klesol takmer na polovicu
Svetoznámy pantomím Milan Sládek oslávi osemdesiatiny slávnostným galavečerom
Zástupca výkonného riaditeľa Detského fondu OSN rezignoval, čelí obvineniam z nevhodného správania

Najčítanejšie

  1. 1.
    Iracké sily obsadili mósulskú mešitu, z ktorej al-Bagdádí vyhlásil kalifát
  2. 2.
    Ivan Mikloš: Realitná bublina skôr či neskôr praskne, je veľa signálov, že sa nafukuje
  3. 3.
    Veľa peňazí a energie sa míňa na riešenie konfliktov, Lajčák vyzýva na predchádzanie sporov
  4. 4.
    Len do konca júla máte šancu na kúpu ABONENTIEK
  5. 5.
    Susanne Hannestadová: SR má dobrý postoj k bezhotovostnému styku, no stále zaostáva

ANKETA

Akú technicko-administratívnu záťaž očakávate s príchodom GDPR?
malú (0%)
strednú (50%)
výrazné komplikácie podnikania (50%)
neviem o čo ide/neviem odhadnúť (0%)

Chcete dostávať novinky na E-mail?