Hľadaj

Elektronické bankovníctvo sa rozvíja, kamenné pobočky nezmiznú

1 Banky a poisťovne Poslať

Finančné služby na Slovensku sú v čoraz väčšej miere digitálne. Banky však samy upozorňujú na to, že pobočková sieť neumiera a stále si dokáže nájsť svoje uplatnenie. Napriek tomu je prirodzené, že obľuba pobočiek v porovnaní s online svetom upadá.

Zdroj foto: Wikipedia

 

Internetové služby bánk využíva väčšina Slovákov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Aspoň raz za polroka sa do internetbankingu prihlási 58 % Slovákov, z toho 54 % každý mesiac, kým bankového poradcu za rovnaký čas vyhľadá 43 % z nás,“ vyplýva z prieskumu Slovenskej sporiteľne. „Samotných bankových poradcov tak navštevujú menej často, pri komplexnejších záležitostiach, ako sú napríklad hypotéky, investovanie či poistenie. Internetbanking je o čosi využívanejší u našich západných susedov – 62 % Rakúšanov a až 77 % Čechov – iné krajiny v porovnaní so Slovenskom zaostávajú,“ uvádza banka.

 

 

Z prieskumu banky ďalej vyplýva, že 40 % respondentov sa aspoň raz za šesť mesiacov rozhodne navštíviť webovú stránku banky a 43 % respondentov aspoň raz za šesť mesiacov využije služby bankového pracovníka. 

 

Príklon k online prostrediu je už dlhodobý trend, ukázali aj výsledky prieskumu, ktoré portál FinančnáHitparáda.sk zverejnil v máji minulého roku. „Slováci pomerne citlivo vnímajú aj neochotu zamestnancov bánk. Zvlášť sa im nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. Z prieskumu, ktorý portál uskutočnil v roku 2017, vyplýva, že Slováci si čoraz viac zvykajú na internetovú komunikáciu s bankou. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internetbankingu,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino.

 

Pobočky majú svoje miesto na trhu

Na trhu sú však stále ľudia, ktorí jednoducho nechcú internetové služby využívať. „Na jednej strane vďaka inováciám v digitálnych bankových službách držíme krok s vyspelými štátmi, na druhej strane je pre množstvo Slovákov používanie internetbankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky,“ upozorňuje portál FinančnáHitparáda.sk. 

 

Bankové pobočky teda z trhu nevymiznú, pre mnohých klientov sú naďalej dôležité. Ukázal to ďalší prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Prima banka v spolupráci s prieskumnou agentúrou 2muse. Platí to aj napriek tomu, že aj tento prieskum potvrdzuje rozmach internetových služieb. „Až 85 % ľudí totiž pri pravidelnom využívaní bankových služieb siahne po internetbankingu a takmer 40 % dokonca po mobilnej aplikácii. Hoci žijeme v digitálnej ére a ľudia chcú čo najviac vecí vyriešiť bez čakania a z pohodlia domova, drvivá väčšina Slovákov tvrdí, že tradičné pobočky bánk sú pre nich stále veľmi dôležité,“ informuje Prima banka s tým, že určitú dôležitosť pripisuje pobočkovej sieti bánk až 80 % respondentov. 

 

Až 60 % respondentov chce čo najviac služieb k dispozícii online, no v prípade potreby chcú mať k dispozícii pobočku banky. Z bankovej praxe teda vyplýva, že online služby v zásade nekonkurujú pobočkám, banky sa snažia nájsť vyvážený model spoločného fungovania obidvoch týchto kanálov. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie,“ hovorí Alica Dobáková z portálu FinančnáHitparáda.sk.

 

 

Aj v poisťovníctve

Moderné technológie sa uplatňujú aj v poisťovníctve pri nahlasovaní škodových udalostí. Aj v tomto prípade sa presadzujú postupne. Klienti totiž nahlasujú svoje škodové udalosti najčastejšie prostredníctvom mobilného telefónu alebo papiera. Vyplýva to z údajov spoločnosti Allianz – SP. „Poistné udalosti v životnom poistení, ako úrazy či choroby, klienti najradšej hlásia papierovo, buď v pobočke, alebo cez svojho obchodného agenta. Cez telefón zase prichádza najviac hlásení v rámci havarijného a cestovného poistenia,“ vysvetľuje Viktor Cingel, viceprezident rezortu prevádzky a informačných technológií Allianz – SP. Hoci počet online hlásení neustále narastá, najobľúbenejší je pri hláseniach naďalej papier. Touto formou prichádza až 35 % hlásení. Cez telefón klienti nahlasujú 34 % škôd. 

Múdro a spoľahlivo.
Poradíme vám s problematikou
GDPR
General Data Protection Regulation

Kľúčové slová

Prečítajte si tiež:
14.8.2018 Ján Beracka

Nehnuteľnosť sa dá poistiť aj vtedy, ak ešte nestojí

Letné mesiace sú dobrou príležitosťou pre tých ľudí, ktorí sa rozhodli stavať svoj nový dom. Myslieť na poistenie je dobré v podstate ...

13.8.2018 Redakcia FinReport

Finančné aktuality 32/2018: Finančná správa komunikuje s bankami elektronicky

Finančná správa komunikuje elektronicky s bankami. Maloobchod sa mení, množstvo prevádzok sa v budúcnosti zatvorí. Na Slovensku vzniká viac ...

12.8.2018 Ivana Michalová

Bankrotov je čoraz viac, počet exekúcií každým rokom klesá

Počas druhého polroka 2018 bolo zaznamenaných najviac bankrotov v histórii. Najčastejšou formou oddlženia dlžníkov je ...

10.8.2018 Ján Beracka

Čistý zisk bankového sektora medziročne poklesol

Bankový sektor na Slovensku bol v prvom polroku tohto roka ziskový, no v medziročnom porovnaní klesol. Bankám pomohol najmä veľký záujem ...

9.8.2018 Ján Beracka

AFISP nesúhlasí so zmenou príspevku agentov na dohľad nad finančným trhom

Finančným agentom sa nepáči pripravovaná zmena v príspevku finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov na výkon dohľadu nad ...

8.8.2018 Ján Beracka

Ceny nehnuteľnosti v druhom kvartáli ďalej rástli

Vývoj je podobný ako v prvom štvrťroku tohto roku. Ceny bytov rastú rýchlejšie, ceny domov ...

7.8.2018 Ján Beracka

Hroziace prelomenie bankového tajomstva prináša množstvo rizík

Banky sa obávajú prelomenia bankového tajomstva. Má to umožniť novela zákona č. 371/2014 o riešení krízových situácií na finančnom ...

6.8.2018 Redakcia FinReport

Finančné aktuality 31/2018: Zdieľaná ekonomika sa rekordne rozvíja

Svetové tržby plynúce zo zdieľanej ekonomiky sa do roku 2025 dostanú na 335 miliárd dolárov. Celkový objem majetku Slovákov v druhom pilieri ...

6.8.2018 Ján Beracka

Poskytovanie úverov sa od júla sprísňuje, klienti musia mať viac našetrené

Od 1. júla 2018 banky poskytujú úvery na bývanie a spotrebiteľské úvery v prísnejšom režime. Niektorí občania sa na základe nových ...

3.8.2018 Marek Mittaš

Ako si vybrať správny parfum?

Chcete príjemne voňať, ale neviete sa rozhodnúť pre ten správny druh? Nemusíte mať len jeden. Vôňu môžete mať na každú príležitosť ...

2.8.2018 Ivana Michalová

Aj v rámci zdieľaných služieb môže pomôcť poistenie

Zdieľanie áut, prípadne izieb v byte či dome znamená, že tento majetok sa bude intenzívnejšie využívať a riziko vzniku škôd prirodzene ...

26.7.2018 Ivana Michalová

Hypotéku na Slovensku banky poskytnú aj ľuďom zamestnaným v cudzine

Čoraz viac Slovákov odchádza kvôli práci do zahraničia alebo tam sezónne pracuje. Napriek tomu nestráca možnosť získať na nehnuteľnosť ...

25.7.2018 Ivana Michalová

Cestovka Albania Travel vyhlásila insolventnosť, dovolenkárov dovezie vládny špeciál

V Albánsku uviazli desiatky turistov, ďalší zo Slovenska ...

25.7.2018 Marek Mittaš

Počas dovolenky ochráňte dom, peniaze aj platobné karty

Na letnú dovolenku je dobré pripraviť aj majetok, ktorý zostáva doma. Popri radosti z prípravy dobrodružstiev je potrebné pamätať aj na ...

24.7.2018 Ján Beracka

Päť otázok, ktoré by si klient mal položiť pri výbere cestovného poistenia

Cestovné poistenie sa javí ako jednoduchší štandardizovaný produkt, ktorý si zvládne správne vybrať každý. Napriek tomu je dobré ...

18.7.2018 Ivana Michalová

Zmeny v stavebnom sporení budú miernejšie

Vláda a parlament v prvom čítaní schválili novelu zákona o stavebnom sporení. Tento produkt bude menej atraktívny, no rezort financií oproti ...

16.7.2018 Ivana Michalová

PSD2 má rozvinúť platobné služby, chýba register tretích strán

Banky musia sprístupniť účty svojich klientov iným poskytovateľom platobných služieb. Prikazuje im to európska smernica PSD2, ktorá platí ...

10.7.2018 Ján Beracka

Daň z poistenia je retroaktívna, varujú poisťovne

Daň z poistenia vyvoláva relatívne silný nesúhlas relevantných odborníkov. S návrhom nesúhlasí Hospodárska a sociálna rada SR, ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Chcete dostávať novinky na E-mail?