BRATISLAVA 15. novembra 2017 (WBN/PR) - Podľa novej štúdie KPMG s názvom DNA zákazníckej skúsenosti očakávania svojich zákazníkov najlepšie napĺňa súkromný autobusový a vlakový dopravca RegioJet. V prvej päťke rebríčka sa umiestnili aj Martinus.sk, CINEMAX, IKEA a Lidl. Tieto spoločnosti najlepšie rozumejú potrebám svojich zákazníkov, vážia si ich, ponúkajú relevantné produkty a služby, vedia poradiť a zároveň sú priateľské a slušné. Celkovo najúspešnejším sektorom je odvetvie maloobchodu.
Prieskum DNA zákazníckej skúsenosti je unikátna štúdia o skúsenostiach slovenských zákazníkov so značkami, ktorých sú klientami alebo boli s nimi v interakcii za posledného pol roka. Výpovede 2 200 respondentov z celého Slovenska sa hodnotili jedinečnou metodikou šiestich pilierov, ktorú vyvinula spoločnosť KPMG Nunwood.
Čo pre aktuálneho šampióna slovenského rebríčka – spoločnosť RegioJet, znamená zákaznícka skúsenost? „Spätná väzba, ak sa zákazník sám rozhodne zdieľať, s čím bol spokojný alebo v čom by sme sa naopak mali zlepšiť, je to najcennejšie, z čoho sa môžete poučiť. Zákazník tým ušetril našu prácu a priamo nás nasmeroval svojou skúsenosťou správnym smerom,“ hovorí Radim Jančura, riaditeľ spoločnosti RegioJet.
Z výsledkov štúdie KPMG vyplynulo, že najdôležitejším faktorom zákazníckej skúsenosti na Slovensku je personalizácia, čiže pochopenie a prispôsobenie sa potrebám a pocitom zákazníka. Slovenskí zákazníci veľmi pozitívne hodnotia, ak spoločnosti konajú rýchlo, efektívne, jednoducho a bez zbytočných prekážok.
Medzi sektormi dominoval v oblasti zákazníckej skúsenosti maloobchod. Jeho zástupcovia obsadili polovicu z prvej desiatky najlepšie hodnotených spoločností na Slovensku. Spoločnými prvkami pozitívnej zákazníckej skúsenosti pri nákupe v maloobchode boli najmä veľký výber kvalitného sortimentu, prehľadná webová stránka a e-shop, rovnako ako rýchlosť, s akou im bol doručený tovar. Nákup v kamennej predajni preferovala viac ako polovica zákazníkov.
„Slovenský zákazník citlivo vníma prostredie, v ktorom nakupuje, a s rozvojom ekonomiky a spoločnosti stúpajú jeho nároky na kvalitu poskytovaných služieb. Pochopenie zákazníka a jeho spokojnosť sú dnes priamo prepojené s komerčným úspechom firmy,“ skonštatoval Rudolf Sedmina, Partner oddelenia manažérskeho poradenstva, KPMG na Slovensku.
Rovnakou metodikou sa tento rok hodnotili aj skúsenosti zákazníkov v Českej republike. Zásadným elementom zákazníckej skúsenosti u našich západných susedov sa stal pilier integrity. Český zákazník oceňuje, ak sú spoločnosti férové a hovoria pravdu. Slovenskí aj českí zákazníci pozitívne vnímajú schopnosť firiem efektívne riešiť problémy, ak nastanú. Priestor na zlepšenie vidia v napĺňaní zákazníckych očakávaní a v empatii.
O štúdii
Prieskum DNA zákazníckej skúsenosti pripravila spoločnosť KPMG Nunwood, ktorého Customer Experience Excellence Center je celosvetovo najväčší think-tank na zákaznícku skúsenosť. Každoročne hodnotí najlepšie značky sveta a zostavuje rebríček Top 100 zákaznícky najobľúbenejších spoločností. Na základe jeho dlhoročných výskumov sa každá vynikajúca zákaznícka skúsenosť dá popísať ich jedinečnou metrikou šiestich pilierov - The Six PillarsTM. Touto metodikou sa prieskum realizoval na Slovensku po prvýkrát. Zber dát sa uskutočnil v druhom kvartáli roka 2017. Svoju skúsenosť so 120 značkami v 8 sektoroch vyjadrilo 2 200 respondentov z celého Slovenska, čím vzniklo 33 000 unikátnych hodnotení. Štúdiu v slovenskom jazyku nájdete TU.
Viac k témam: DNA zákazníckej skúsenosti, KPMG, RegioJetZdroj: Webnoviny.sk -
style="text-decoration: underline">Zákaznícky najobľúbenejšou značkou na Slovensku je RegioJet © SITA Všetky práva vyhradené.
Zdroj a foto: SITA
© SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. si vyhradzuje výlučné právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku a jeho častí.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Veľkonočné sviatky klopú na dvere a s nimi aj obmedzené možnosti nakupovania počas voľných dní
- 2.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 3.Ktorý sprostredkovateľ má najviac podriadených finančných agentov a ktorý si vlani najviac polepšil?
- 4.J&T ARCH sa stal najväčším fondom v Česku a na Slovensku
- 5.Ako postupovať pri dopravnej kolízii a ako si uplatniť škodu v poisťovni?